Jeżdżące prototypy

Jesienią ubiegłego roku, podczas salonu samochodowego w Tokio, Mitsubishi Motors zaprezentowało studyjne modele samochodów CZ 2 i CZ 3 - pierwsze, nowej generacji "concept cars" spod znaku Trzech Diamentów. W styczniu, na salonie w Detroit gamę projektów uzupełnił S.U.P. Cabriolet, a w marcu w Genewie dołączyło Mitsubishi Pajero Evolution 2+2. Tutaj zdjęcia prototypów Mitsubishi zrobione przez naszego reportera podczas salonu samochodowego w Genewie.

Jeżdżące prototypowe konstrukcje prezentują nową koncepcję Mitsubishi Motors w dziedzinie projektowania i będą służyły jako wzorce mającej pojawić się już wkrótce nowej gamy samochodów Mitsubishi, która w najbliższych pięciu latach obejmie czternaście modeli.

Reklama

Pracami nad powstaniem nowych modeli zajmuje się międzynarodowy zespół pod kierownictwem francuskiego projektanta Oliviera Boulay, a filozofia nowej tożsamości samochodów Mitsubishi obejmuje nie tylko "design", ale dotyczy również najnowocześniejszych technologii, z których stosowania w praktyce zawsze słynęły Trzy Diamenty.

O najbliższych planach Mitsubishi Motors poinformowali w Genewie Rolf Eckrodt, dyrektor d.s. operacyjnych i członek zarządu Mitsubishi Motors oraz Stefan Jacoby, szef Mitsubishi Motors Europe z siedzibą w Amsterdamie. Poprzez zmiany w zarządzaniu firmą i organizacji sieci dystrybucji oraz wprowadzeniu nowej gamy modeli korzystających z bogatego dziedzictwa, Mitsubishi Motors zamierza w przyszłym roku osiągnąć na rynku europejskim poziom sprzedaży 300 tysięcy samochodów. Od 2 kwietnia br, na największym na starym kontynencie rynku niemieckim wyłącznym reprezentantem Mitsubishi Motors zostaje Mitsubishi Motors Deutschland GmbH. Większa niż dotychczas rola przypadnie również zakładom NedCar w holenderskim Born, w których obecnie produkowane są modele Carisma i Space Star. Kluczem do realizacji planów są oczywiście same samochody, z których pierwszy, ukrywający się jeszcze pod studyjnym symbolem CZ 2 powinien pojawić się na rynku już w przyszłym roku.

CZ 2 pomyślany jest jako miejski, czteroosobowy i czterodrzwiowy kompakt o bardzo przestronnym wnętrzu, które uzyskano między innymi dzięki dużemu rozstawowi pomiędzy osiami kół (2500 mm), a także rezygnacji ze środkowego panelu pomiędzy przednimi fotelami. Projektanci CZ 2 zerwali z obowiązującymi kanonami motoryzacyjnej mody uzyskując efekt sportowej elegancji widoczny zarówno w zewnętrznym kształcie jednobryłowego nadwozia jak i w "ciepłym" wnętrzu. Samochód ma długość całkowitą 3830 mm, szerokość 1695 mm i wysokość 1475 mm. Jako źródło napędu CZ 2 zastosowano szesnastozaworowy silnik o pojemności 1.3 litra i zmiennych fazach rozrządu (VVT). Napęd przenoszony jest za pomocą automatycznej, bezstopniowej skrzyni biegów (CVT) zapewniającej płynną, pozbawioną szarpnięć jazdę. Znakiem czasu jest wmontowany w ergonomiczną deskę rozdzielczą wielofunkcyjny monitor posiadający również wejście do internetu.

CZ 3 Tarmac to model zaprojektowany na tej samej płycie podłogowej co CZ 2, ale o agresywnej, bardziej sportowej stylizacji. Czterodrzwiowy samochód ma wymiary: długość 3850 mm, szerokość 1750 mm i wysokość 1420 mm. Dynamiczny wygląd oraz walory auta podkreślają wyeksponowane kraty wlotów powietrza oraz powiększony symbol Trzech Diamentów. Pod maską kryje się budowana w technologii GDI jednostka napędowa o pojemności 1.5 litra z turbodoładowaniem i intercoolerem. Znakomite walory trakcyjne zapewnia stały napęd na cztery koła z centralnym, aktywnym dyferencjałem (ACD) i systemem kontroli siły znoszenia (AYC). Te ostatnie rozwiązania znane są z cieszącego się wielkim powodzeniem Mitsubishi Lancera Evolution, podobnie jak automatyczna, bezstopniowa skrzynia biegów stanowiąca rozwinięcie przekładni sekwencyjnej. W nowym wydaniu posiada ona również tryb pracy "sport" umożliwiający manualną zmianę przełożeń. CZ 3 Tarmac łączy cechy samochodu spisującego się znakomicie w trudnych warunkach drogowych, na krętych drogach o różnej nawierzchni, ale także kompaktu przyjaznego w zatłoczonych ulicach miast.

S.U.P. Cabriolet to wizja pojazdu rekreacyjno-sportowego o szerokim przeznaczeniu z miejskim włącznie. Samochód o wymiarach: długość 4160 mm, szerokość 1850 mm i wysokość 1630 mm napędzany jest przez hybrydowy system spalinowo-elektryczny w układzie 2 lub 4WD. Jednostka spalinowa GDI-ISA służy do napędu przednich kół, a dwa niezależne silniki elektryczne przenoszą napęd na koła tylne. Awangardowe wnętrze z nieprzemakalną tapicerką obfituje w liczne praktyczne schowki i wymienne w zależności od przeznaczenia panele drzwi. Zbiornik z wodą daje nawet możliwość.....kąpieli pod prysznicem.

Pajero Evolution 2+2 jest rozwinięciem słynnego modelu, którego nazwa kojarzy się natychmiast z samochodem o charakterystyce terenowo-rekreacyjno-sportowej. W nowej koncepcji Pajero pojawił się dodatkowy element jego uniwersalności związany z praktycznością w ruchu miejskim. Twórcy Pajero Evolution 2+2 uznali, że jako źródło napędu samochodu o wymiarach 4420 x 1980 x 1725 mm i pojemności bagażnika 350 litrów najlepiej nadaje się potężna jednostka napędowa V8 o pojemności 4.7 litra. W połączeniu z systemami 4WD, AYC i ACD samochód dysponuje walorami nieosiągalnymi dla konkurentów, podobnie jak jego poprzednicy, którzy ośmiokrotnie triumfowali w najtrudniejszym rajdzie-maratonie znanym pod nazwą Dakar.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje