Hybrydą na tor!

Na Festiwalu Prędkości w Goodwood Toyota zaprezentowała sportową wersję hybrydowego Priusa. Pojazd ten w unikatowy sposób łączy ekonomikę użytkowania z ponadprzeciętnymi osiągami.

Toyota Prius GT napędzana jest 1.5-litrowym silnikiem, który wspomagany jest energią elektryczną. W efekcie samochód dysponuje mocą 145 KM, a do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 8.7 s!

Reklama

Prius GT jest na razie samochodem koncepcyjnym i nie ma jeszcze planów wdrożenia go do produkcji. Był jednocześnie pierwszym samochodem hybrydowym, który wziął udział w będącym świętem sportów motorowych Festiwalu Prędkości w Goodwood.

Pod maską pojazdu znajduje się silnik pochodzący z Yarisa T Sport, dzięki czemu moc wzrosła w stosunku do wersji standardowej z 77 do 99 KM.

Poprawiono również system elektryczny, który generuje teraz 550 V, o 50 więcej niż w drogowym Priusie. To umożliwiło instalację silnika elektrycznego o mocy 82 KM, a więc porównywalnej do mocy generowanej przez klasyczny spalinowy silnik o pojemności 1.4l.

W efekcie oba współpracujące ze sobą silniki posiadają moc 145 KM, większą niż np. turbodoładowana jednostka diesla o pojemności 1.5l. Jednocześnie z litra pojemności udało się uzyskać niemal 100 KM, co jest granicą charakterystyczną dla wysilonych silników sportowych.

W Priusie GT zmodyfikowano również zawieszenie, zainstalowano przedni spojler, a w wersji torowej wnętrze pozbawiono zbędnych elementów celem zmniejszenia masy. Zamiast tego zamontowano klatkę bezpieczeństwa. W efekcie Prius GT waży 1120 kg, o 180 kg mniej niż w wersji produkcyjnej.

Toyota twierdzi, że podczas normalnej jazdy Prius GT zużywa dokładnie tyle samo paliwa, co słabsza wersja drogowa.

Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.

Dowiedz się więcej na temat: Goodwood

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje