Hornet za Caliberem?

Dodge ma coraz poważniejsze plany dotyczące rynków europejskich. Początkowo główną bronią ma być Caliber, to jednak nie koniec zamierzeń.

Na salonie w Genewie zostanie zaprezentowany prototyp o nazwie Hornet, który jest pojazdem klasy B, a więc małym, jak na producenta amerykańskiego (jego rozstaw osi wynosi zaledwie 2.53 m).

Reklama

Jednocześnie poprzez muskularną stylistykę samochód ma utrzymać charakter typowy dla marki i bez problemu się wyróżniać wśród innych pojazdów obecnych na europejskich drogach.

Dodge Hornet jest napędzany mało amerykańskim silnikiem. Jest to czterocylindrowa jednostka OHC o pojemności 1.6 l, która dzięki doładowaniu dysponuje mocą 170 KM i maksymalnym momentem 224 Nm. Umożliwia ona Hornetowi przyspieszenie do 100 km/h w ciągu 6.7 s oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 210 km/h.

Stylizacja wnętrza pojazdu jest futurystyczna, zapewne w wersji produkcyjnej, (której wkrótce możemy się spodziewać) będzie się znacząco różniła. Natomiast funkcjonalność podwyższają m.in. tylne drzwi otwierane "do tyłu", bowiem samochód został pozbawiony środkowego słupka, a także przesuwana tylna kanapa.

ZOBACZ galerię zdjęć.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje