Honda 3R-C - sposób na korki

Przepustowość ulic jest ograniczona. Problem korków dotyczy aglomeracji na wszystkich kontynentach. Przyczyna powstawania zjawiska znana jest od lat.

Stopa życiowa rośnie, coraz więcej ludzi pozwolić może sobie na własne cztery kółka. Większość stojących rano w korkach pojazdów ma na pokładzie jedynie kierowcę. To ogromne marnotrawstwo miejsca, przeciętny samochód ma przecież ponad cztery metry długości.

Reklama

Prędzej czy później będziemy więc musieli zmienić swoje przyzwyczajenia. Jeden z pomysłów na to, jak uprzyjemnić życie w miejskiej dżungli zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie.

Nazywa się 3R-C i narodził się w głowach inżynierów Hondy. Trzykołowy miejski pojazd to model koncepcyjny, który w obecnej formie na pewno nie trafi do produkcji. Autko (?) wykorzystuje napęd elektryczny. Baterie umieszczone zostały bardzo nisko, dzięki czemu pojazd ma się charakteryzować dobrymi właściwościami jezdnymi.

3R-C jest w większym stopniu motocyklem niż samochodem. Wprawdzie za kierunek jazdy odpowiadają dwa przednie koła i "samochodowa" kierownica, ale jednomiejscowy wehikuł pozbawiony jest np. dachu. Jego rolę pełni jedynie plastikowa owiewka, którą zamknąć można wnętrze 3R-C na postoju. Po zajęciu miejsca za kierownicą zmienia się ona jednak w przednią szybę, dzięki czemu poczuć można wiatr we włosach.

Z przodu auta przewidziano również niewielki, zamykany przedział bagażowy, który powinien pomieścić torbę z kanapkami i laptopem.

W Genewie, swój europejski debiut będzie też miał koncept o nazwie EV-N, który zaprezentowano już na salonie samochodowym w Tokio. Niewielkie, dwudrzwiowe, autko nawiązuje wyglądem do miejskiego modelu N360, który Honda produkowała w połowie lat sześćdziesiątych.

EV-N napędzane jest przez mały silnik elektryczny czerpiący energię z akumulatorów litowo-jonowych. Samochód wyposażono m.in. w dachowe panele słoneczne, które doładowują baterie na postoju.

Dowiedz się więcej na temat: korki | Honda

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama