Ferrari Rossa z Villa d'Este

Jak zwykle pod koniec kwietnia nad jeziorem Como we Włoszech odbył się konkurs elegancji Villa d'Este. Zgłoszonych do niego zostało 50 aut zabytkowych z lat 1920-1970 oraz 13 pojazdów koncepcyjnych.

Impreza ta już po raz piąty organizowana była pod patronatem koncernu BMW. Stąd też specjalną atrakcją stały się ekspozycje kabrioletów tej marki oraz zabytkowych modeli Rolls-Royce, którym towarzyszył najnowszy Phantom. Bogatą kolekcję pojazdów koncepcyjnych przedstawił ośrodek Italdesign, obchodzący 35-lecie swojej działalności. Zaskoczeniem był fakt, iż znaczna część tych fascynujących, a zarazem niezwykle drogich pojazdów dotarła do miejscowości Cernobbio na kołach pokonując ok. 300-kilometrową, okrężną trasę z Turynu, gdzie mieści się siedziba Italdesign. Auta te prowadziło 20 dziennikarzy zaproszonych przez Giorgetto i Fabrizio Giugiaro.

Reklama

O ile w zeszłorocznej edycji konkursu Villa d'Este wielki sukces odniosła Alfa Romeo Brera właśnie z ośrodka Italdesign, tym razem za najładniejszy prototyp uznano Ferrari Rossa Pininfariny. Tytuł Coppa d'Oro Villa d'Este otrzymało Maserati A6G Berlinetta (Frua) z 1955 roku. W klasyfikacji BMW Trophy - tytuł Best of Show przypadł Rolls-Royce Phantom II, a w Trofeo BMW Italia triumfował Delahaye 135 M Cabrio (Figoni&Falaschi) z 1937 roku. (AutoRok)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Ferrari
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy