Ferrari by Giugiaro

Na salonie w Tokio włoska firma projektowa ItalDesign zaprezentowała Ferrari GG50 - samochód, który jest uświetnieniem pięćdziesiątej rocznicy pracy Giorgetto Giugiaro.

Pojazd oparty został na Ferrari 612 Scaglietti, mechanika i układ jezdny pozostały bez zmian. Samochód otrzymał natomiast zupełnie nowe nadwozie, które jest trochę krótsze od oryginalnego. Co więcej, tylne fotele można złożyć, a dzięki zastosowaniu zbiornika paliwa o nowym kształcie uzyskujemy płaską przestrzeń bagażową o długości 140 cm!

Reklama

Pomysł zbudowania nowego Ferrari powstał na zeszłorocznym salonie w Paryżu, gdzie doszło do spotkania Giorgetto Giugiaro z szefem Ferrari Lucą di Montezemolo. Wówczas wybrano 612 Scaglietti jak bazę do prac, a Motezemolo narzucił kilka ograniczeń, głównie dotyczące utrzymania GG50 w dobrze znanym stylu Ferrari.

GG50 ma podobnie jak 612 rozstaw osi wynoszący 2.85 m, jego długość wynosi natomiast 4.81 m, podczas gdy Scaglietti jest o 9 cm dłuższe. Przedni zwis został skrócony tylko o 2 cm, natomiast rewolucyjne zmiany dotknęły tylną część nadwozia, gdzie zniknęło 7 cm.

W oryginale zbiornik paliwa zlokalizowano pionowo za tylnymi siedzeniami. W GG50 95-litrowy bak znalazł swoje miejsce pod... bagażnikiem. Dzięki temu jego pojemność wzrosła z 240 do 270 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń wynosi aż 500 litrów!

Obecnie nie ma w planach wdrożenia GG50 nawet do limitowanej produkcji.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: Ferrari

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje