Duży i szybki

Na trwającym właśnie salonie samochodowym w Genewie Volvo zaprezentowało swój najnowszy pojazd koncepcyjny, Versatility Concept Car (VCC). TUTAJ zdjęcia tego auta.

Prototypowy samochód pokazuje możliwości, jak duży, szybki i ekonomiczny może być pojazd typu kombi. VCC oferuje też zupełnie nowe rozwiązania w dziedzinie komfortu, funkcjonalności i wszechstronnego wykorzystania auta w codziennych obowiązkach. Projekt nowego volvo powstał w oparciu o konstrukcje innych prototypów - P1800 ES, Safety Concept Car oraz legendarnego modelu z 1968 roku - Volvo 164.

Reklama

Szerokie nadkola, łagodnie wznosząca się linia nadwozia, pokrywa silnika wyprofilowana na kształt litery "V" oraz ostro ścięty tył, to typowe cechy stylistyczne aut kombi spod szyldu Volvo. Nowością w VCC są wąskie światła tylne, umieszczona na błotnikach oraz trzyczęściowe przednie reflektory wyposażone w specjalne czujniki, które w momencie skrętu automatycznie przesuwają w bok snop światła w celu lepszego oświetlenia zakrętu, a tym samym poprawienia bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. Ciekawym rozwiązaniem jest też zrezygnowanie ze środkowych słupków oraz pomysł otwierania tylnych drzwi w przeciwną stronę.

We wnętrzu koncepcyjnego volvo znajdziemy takie elementy jak: luksusowy, typowo skandynawski wystrój wnętrza, zaawansowaną technologię wykorzystującą łącza satelitarne (w tym nawigacja i system rozrywki), zredukowaną liczbę przełączników na desce rozdzielczej i konsoli centralnej (większość urządzeń sterowana jest z kierownicy), a zamiast kluczyka i stacyjki zastosowano tam system "V-Pulse".

Jest to małe urządzenie umieszczone zaraz przy fotelu kierowcy, które stanowi, dosłownie i w przenośni, serce całego pojazdu. Zadaniem "V-Pulse" jest informowanie kierowcy o wszystkich nieprawidłowościach występujących "na pokładzie" prototypowego VCC. Urządzenie rytmicznie pulsuje upodabniając się tym samym do prawdziwego serca całego organizmu. W momencie, gdy komputer wykryje jakąś nieprawidłowość, na przykład nie domknięte drzwi lub spaloną żarówkę w światłach, "V-Pulse" zaczyna pulsować szybciej, dając znać, że coś jest nie tak. Wszelkie informacje kierowca uzyskuje na ekranie wyświetlacza. Przy pomocy efektownego przełącznika z logiem Volvo można otwierać i zamykać drzwi, a także uruchamiać i gasić silnik.

Do napędu prototypowego pojazdu posłużył 2,6-litrowy silnik 6-cylindrowy o zwiększonej mocy i zmniejszonym zużyciu paliwa. W jego konstrukcji wykorzystano najnowszą technologię turbodoładowania oraz zwiększono ciśnienie sprężania w cylindrach, w efekcie czego otrzymano moc 250 KM. Zastosowano też system "Direct Start&Stop", który ogranicza spalanie, wyłączając automatycznie silnik podczas postojów (np. na światłach) i uruchamiając go ponownie w momencie naciśnięcia na pedał gazu. Z silnikiem współpracuje nowoczesna przekładnia "Automated Shifted Manual", która działa podobnie jak tradycyjna ręczna skrzynia biegów, jednak w każdej chwili może zostać przestawiona w automatyczny tryb pracy, w którym zmianą przełożeń zajmuje się komputer. Ten tryb jazdy przynosi jeszcze niższe zużycie paliwa.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

Dowiedz się więcej na temat: car | Auta | Pojazd | silnik | concept car | volvo

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama