Duży i szybki

Na trwającym właśnie salonie samochodowym w Genewie Volvo zaprezentowało swój najnowszy pojazd koncepcyjny, Versatility Concept Car (VCC). TUTAJ zdjęcia tego auta.

Prototypowy samochód pokazuje możliwości, jak duży, szybki i ekonomiczny może być pojazd typu kombi. VCC oferuje też zupełnie nowe rozwiązania w dziedzinie komfortu, funkcjonalności i wszechstronnego wykorzystania auta w codziennych obowiązkach. Projekt nowego volvo powstał w oparciu o konstrukcje innych prototypów - P1800 ES, Safety Concept Car oraz legendarnego modelu z 1968 roku - Volvo 164.

Szerokie nadkola, łagodnie wznosząca się linia nadwozia, pokrywa silnika wyprofilowana na kształt litery "V" oraz ostro ścięty tył, to typowe cechy stylistyczne aut kombi spod szyldu Volvo. Nowością w VCC są wąskie światła tylne, umieszczona na błotnikach oraz trzyczęściowe przednie reflektory wyposażone w specjalne czujniki, które w momencie skrętu automatycznie przesuwają w bok snop światła w celu lepszego oświetlenia zakrętu, a tym samym poprawienia bezpieczeństwa podczas jazdy nocą. Ciekawym rozwiązaniem jest też zrezygnowanie ze środkowych słupków oraz pomysł otwierania tylnych drzwi w przeciwną stronę.

We wnętrzu koncepcyjnego volvo znajdziemy takie elementy jak: luksusowy, typowo skandynawski wystrój wnętrza, zaawansowaną technologię wykorzystującą łącza satelitarne (w tym nawigacja i system rozrywki), zredukowaną liczbę przełączników na desce rozdzielczej i konsoli centralnej (większość urządzeń sterowana jest z kierownicy), a zamiast kluczyka i stacyjki zastosowano tam system "V-Pulse".

Jest to małe urządzenie umieszczone zaraz przy fotelu kierowcy, które stanowi, dosłownie i w przenośni, serce całego pojazdu. Zadaniem "V-Pulse" jest informowanie kierowcy o wszystkich nieprawidłowościach występujących "na pokładzie" prototypowego VCC. Urządzenie rytmicznie pulsuje upodabniając się tym samym do prawdziwego serca całego organizmu. W momencie, gdy komputer wykryje jakąś nieprawidłowość, na przykład nie domknięte drzwi lub spaloną żarówkę w światłach, "V-Pulse" zaczyna pulsować szybciej, dając znać, że coś jest nie tak. Wszelkie informacje kierowca uzyskuje na ekranie wyświetlacza. Przy pomocy efektownego przełącznika z logiem Volvo można otwierać i zamykać drzwi, a także uruchamiać i gasić silnik.

Reklama

Do napędu prototypowego pojazdu posłużył 2,6-litrowy silnik 6-cylindrowy o zwiększonej mocy i zmniejszonym zużyciu paliwa. W jego konstrukcji wykorzystano najnowszą technologię turbodoładowania oraz zwiększono ciśnienie sprężania w cylindrach, w efekcie czego otrzymano moc 250 KM. Zastosowano też system "Direct Start&Stop", który ogranicza spalanie, wyłączając automatycznie silnik podczas postojów (np. na światłach) i uruchamiając go ponownie w momencie naciśnięcia na pedał gazu. Z silnikiem współpracuje nowoczesna przekładnia "Automated Shifted Manual", która działa podobnie jak tradycyjna ręczna skrzynia biegów, jednak w każdej chwili może zostać przestawiona w automatyczny tryb pracy, w którym zmianą przełożeń zajmuje się komputer. Ten tryb jazdy przynosi jeszcze niższe zużycie paliwa.

TUTAJ galeria zdjęć, które wykonał w halach salonu w Genewie reporter INTERIA.PL

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: car | Auta | Pojazd | silnik | concept car | Volvo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama