Be Bop i Be Bop...
Od pewnego czasu francuski producent samochodów - Renault stał się pionierem wielu nowych rozwiązań stylizacyjnych, które prezentuje w swoich modelach. Nie rzadko pomysły te mocno naruszają gusta odbiorców, nastawionych na bardziej konserwatywny sposób pojmowania motoryzacji.
Na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września) Renault zaprezentuje kolejne swoje nowości w tematyce projektów aut przyszłości. Będą to dwie wersje - sportowa i uterenowiona - nowego pojazdu koncepcyjnego o nazwie Be Bop.
Miłośnicy motoryzacji zapewne łatwo skojarzą prototypowy pojazd ze znanym doskonale z naszych dróg modelem Twingo. Be Bop wyraźnie nawiązuje swoim charakterem do tego samochodu i całkiem możliwe, że to właśnie on wyznaczony został jako następca wysłużonego już Twingo. W tym świetle bardziej zrozumiałe wydają się teraz zabiegi Renault, które sprzeciwiło się nazwaniu nowego fiata imieniem Gingo. Francuzi byli zdania, że Gingo zbytnio przypomina nazwę Twingo i poprosili włoskiego producenta o zmianę imienia swojego auta. Teraz Gingo to już Nowy Fiat Panda, a Twingo posłuży być może ponownie do określenia tego dziwnego, jakby nie było, pojazdu.
Na razie jednak Renault nazwało swoje dwa koncepcyjne modele Be Bop i Be Bop, gdzie różnicą w nazwie jest jedynie wytłuszczenie odpowiedniego fragmentu tekstu. My określimy te auta mianem segmentu, do którego są kierowane. Be Bop Renault Sport - to auto o dobrych właściwościach aerodynamicznych, skonstruowane pod okiem działu Renault Sport, a jego zadaniem jest dostarczyć młodemu odbiorcy wrażeń przypominających te z aut sportowych. Drugi Be Bop to wersja SUV (prześwit podwozia wynosi w niej 210 mm), przeznaczona do wielorakiego wykorzystania, również na bezdrożach. Samochód dysponuje przestronnym wnętrzem, a nowoczesne systemy adaptacji wnętrza pozwalają dowolnie modyfikować układ siedzeń i dopasować go do własnych potrzeb.
Dane techniczne modeli Be Bop: Długość: 4040 mm Szerokość: 1800 mm (1770 mm SUV) Wysokość: 1550 mm (1680 mm SUV) Rozstaw osi: 2570 mm Rozstaw kół: 1575 mm (1550 mm SUV) Przedni zwis: 805 mm Tylny zwis: 665 mm Prześwit podwozia (SUV): 210 mm Kąt natarcia (SUV): 35 stopni Kąt zjazdu (SUV): 44 stopnie Waga: 1300 kg Silnik: 4-cylindrowy (SUV): 1.6 16v 115 KM (Renault Sport): 2.0 16v 225 KM Skrzynia biegów: 6-biegowa sekwencyjna Przeniesienie napędu: oś przednia (4WD SUV) Koła: aluminiowe 21-calowe z systemem PAXTUTAJ galeria zdjęć Renault Be Bop.
Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel Astra i Volkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166, Kia SA oraz peugeot 307 WRC.