Be Bop i Be Bop...

Od pewnego czasu francuski producent samochodów - Renault stał się pionierem wielu nowych rozwiązań stylizacyjnych, które prezentuje w swoich modelach. Nie rzadko pomysły te mocno naruszają gusta odbiorców, nastawionych na bardziej konserwatywny sposób pojmowania motoryzacji.

Na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003: 11-21 września) Renault zaprezentuje kolejne swoje nowości w tematyce projektów aut przyszłości. Będą to dwie wersje - sportowa i uterenowiona - nowego pojazdu koncepcyjnego o nazwie Be Bop.

Miłośnicy motoryzacji zapewne łatwo skojarzą prototypowy pojazd ze znanym doskonale z naszych dróg modelem Twingo. Be Bop wyraźnie nawiązuje swoim charakterem do tego samochodu i całkiem możliwe, że to właśnie on wyznaczony został jako następca wysłużonego już Twingo. W tym świetle bardziej zrozumiałe wydają się teraz zabiegi Renault, które sprzeciwiło się nazwaniu nowego fiata imieniem Gingo. Francuzi byli zdania, że Gingo zbytnio przypomina nazwę Twingo i poprosili włoskiego producenta o zmianę imienia swojego auta. Teraz Gingo to już Nowy Fiat Panda, a Twingo posłuży być może ponownie do określenia tego dziwnego, jakby nie było, pojazdu.

Na razie jednak Renault nazwało swoje dwa koncepcyjne modele Be BopBe Bop, gdzie różnicą w nazwie jest jedynie wytłuszczenie odpowiedniego fragmentu tekstu. My określimy te auta mianem segmentu, do którego są kierowane. Be Bop Renault Sport - to auto o dobrych właściwościach aerodynamicznych, skonstruowane pod okiem działu Renault Sport, a jego zadaniem jest dostarczyć młodemu odbiorcy wrażeń przypominających te z aut sportowych. Drugi Be Bop to wersja SUV (prześwit podwozia wynosi w niej 210 mm), przeznaczona do wielorakiego wykorzystania, również na bezdrożach. Samochód dysponuje przestronnym wnętrzem, a nowoczesne systemy adaptacji wnętrza pozwalają dowolnie modyfikować układ siedzeń i dopasować go do własnych potrzeb.

Dane techniczne modeli Be Bop:
Długość:                4040 mm
Szerokość:              1800 mm (1770 mm SUV)
Wysokość:               1550 mm (1680 mm SUV)
Rozstaw osi:            2570 mm
Rozstaw kół:            1575 mm (1550 mm SUV)
Przedni zwis:            805 mm
Tylny zwis:              665 mm
Prześwit podwozia (SUV): 210 mm
Kąt natarcia (SUV):      35 stopni
Kąt zjazdu (SUV):        44 stopnie
Waga:                    1300 kg
Silnik:                  4-cylindrowy
(SUV):                   1.6 16v 115 KM
(Renault Sport):         2.0 16v 225 KM
Skrzynia biegów:         6-biegowa sekwencyjna
Przeniesienie napędu:    oś przednia (4WD SUV)
Koła:                    aluminiowe 21-calowe z systemem PAX
TUTAJ galeria zdjęć Renault Be Bop.

Reklama

Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel AstraVolkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166, Kia SA oraz peugeot 307 WRC.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Daewoo | galeria | sport
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama