Audi R8 V12 TDI

Sprawdziły się nasze przypuszczenia. Audi zaprezentowało w Detroit model R8 z silnikiem V12 TDI.

Jednostka, którą zastosowano w tym sportowym modelu w prostej linii wywodzi się od silnika, który zrobił furorę w wyścigowym modelu R10. Przypomnijmy, że samochód ten odniósł szereg zwycięstw w wyścigach długodystansowych, w tym najbardziej prestiżowym 24-godzinnym Le Mans.

Reklama

Oczywiście samochodowi puryści, będą kręcić nosem twierdząc (niebezzasadnie zresztą), że w dieslu ciężko dawkować moc czy też dociążać przód poprzez odjęcie gazu. Jednak same liczby mogą robić wrażenie. Jednostka 6-litrowa V12 TDI dysponuje bowiem mocą 500 KM oraz kolosalnym momentem 1000 Nm dostępnym przy... 1750 obr/min! Dla porównania lamborghini murcielago LP640 może pochwalić się momentem 660 Nm.

Silnik audi współpracuje z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów, poprzez którą moc trafia na wszystkie koła.

Osiągi R8 V12 są oczywiście imponujące. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 4.2 s, a jego prędkość maksymalna przekracza 300 km/h.

Również ekolodzy nie muszą się martwić, bowiem dzięki zastosowaniu technologii adBlue samochód spełnia normę emisji spalin Euro VI, która wejdzie w życie dopiero w 2014 roku. Niestety, firma nie ujawniła zużycia paliwa...

Kiedy pojawi się wersja produkcyjna R8 V12 nie wiadomo. Nie ulega jednak wątpliwości, że się pojawi, bowiem Audi już zapowiedziało, że samochód ten będzie produkowany w węgierskim Gyor.

TUTAJ znajdziesz nasz raport specjalny poświęcony salonowi w Detroit 2008.

Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | jednostka | detroit | Audi | TDI | Audi R8

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje