Audi Prologue Avant, czyli wizja ekskluzywnego kombi

Po zaprezentowanym w zeszłym roku Prologue coupe przyszedł czas na bardziej praktyczną odmianę wizji luksusowego samochodu w wykonaniu Audi.

Pamiętacie koncepcyjne Avantissomo, które Audi pokazało w 2001 roku? To niezwykłe kombi było naszpikowane nowoczesną na owe czasy elektroniką, a także miało bardzo odważnie zaprojektowane wnętrze. Trzy lata później nieco unowocześnioną wersję jego deski rozdzielczej zobaczyliśmy w drugiej generacji modelu A8. Czy tak samo będzie w przypadku nowego konceptu?

Trudno to jednoznacznie określić, ale prawdą jest, że Audi traktuje Prologue Avant jako wyznacznik i pokaz tego, co chodzi po głowach projektantom i inżynierom marki. Mierzące 5110 mm nadwozie o szerokości 1970 mm i wysokości 1400 mm zapewnia mnóstwo przestrzeni dla czterech pasażerów w czym pomaga również niemal 3-metrowy rozstaw osi. Auto wyróżnia się nie tylko ostrymi liniami, które z pewnością zainspirują nowe modele Audi, ale również reflektorami wykonanymi w technice Matrix Laser. Światło przez nie generowane podzielone jest na wielką liczbę małych pikseli, co daje niemal nieograniczone możliwości podziału wiązki świetlnej.

Reklama

Mając w pamięci przykład Avantissimo, warto przyjrzeć się bliżej wnętrzu Prologue Avant. Znajdziemy w nim trzy ekrany dotykowe - dwa po bokach kierownicy i trzeci przed pasażerem. Lewy służy do zarządzania systemami wpływającymi na jazdę samochodem, środkowy do multimediów, a prawy pozwala na między innymi konfigurowanie systemu rozrywki i wprowadzanie adresu do nawigacji. Oprócz tego, na konsoli tunelu środkowego znajdziemy dodatkowy wyświetlacz do wprowadzania pisma, obsługi klimatyzacji i systemów infotainment wykonany w większości z elastycznej folii OLED, wykorzystującej diody organiczne. Dzięki temu, gdy jest wyłączony leży płasko, ale gdy go uruchomimy, przesuwa się do góry i przyjmuje odpowiedni kąt. Ponadto za kierownicą znajdziemy kolejny ekran, zastępujący tradycyjne zegary.

Kolejne wyświetlacze umiejscowiono na oparciach przednich foteli, dzięki temu również osoby siedzące z tyłu mają dostęp do multimediów. Te ekrany również wykorzystują technologię OLED, są ruchome i dostosowują się do kąta pochylenia oparć, a także zachowują optymalną odległość od ręki (tak jak OLEDowy ekran z przodu).

Audi Prologue Avant robi też wrażenie swoim napędem - 3-litrowe TDI rozwijające 353 KM współpracuje z motorem elektrycznym, co daje systemową moc 445 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przenoszona jest ona na wszystkie koła za pośrednictwem 8-stopniowego automatu. Auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 5,1 s, ale ma zużywać średnio jedynie 1,6 l/100 km. Tak niezwykły wynik jest możliwy dzięki temu, że Prologue Avant na samej energii elektrycznej potrafi przejechać do 54 km. Co ciekawe, można je ładować również bezprzewodowo - auto przystosowane jest do współpracy z płytami indukcyjnymi zatopionymi w asfalcie.

Jak na luksusowy samochód przystało, Prologue Avant wykorzystuje zawieszenie pneumatyczne. Ciekawostką jest natomiast system skrętnej tylnej osi - czyżby miał trafić do seryjnych modeli Audi?

Koncept ten zostanie zaprezentowany już w przyszłym tygodniu na salonie w Genewie. Raczej nie ma szans na wejście do produkcji seryjnej, ale możemy być pewni, że większość zastosowanych w nim rozwiązań, pojawi się za jakiś czas w samochodach Audi.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi | Genewa 2015
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy