Audi Prologue Allroad. Nowy koncept

Firma z Ingolstadt zaprezentowała swój najnowszy pojazd koncepcyjny. Do Audi Proloque Avant i Coupe dołączył właśnie model o nazwie Proloque Allroad.

Zbudowany z myślą o międzynarodowym salonie motoryzacyjnym w Szanghaju samochód nawiązywać ma do debiutującego piętnaście lat temu Audi Allroad Quattro zbudowanego w oparciu o ówczesne A6 Avant.

Stylistyka nawiązuje do poprzednich konceptów z rodziny Proloque. Auto mierzy 5,13 m długości i charakteryzuje się niezwykle "czystymi" liniami, duża osłoną chłodnicy o typowych dla marki kształtach i - podkreślającymi muskulaturę - poszerzeniami nadkoli. Samochód wyposażono w laserowe światła mijania i wykonane w technologii LED tylne oświetlenie.

Reklama

Audi Prologue Allroad zawieszone jest o 77 milimetrów wyżej niż Audi Prologue Avant. Na każdej z osi pracują lekkie konstrukcje pięciowahaczowe - za amortyzacje odpowiada układ pneumatyczny. Gwarancją bezpieczeństwa są  20-calowe tarcze hamulcowe wykonane z materiałów ceramicznych wzmacnianych włóknami węglowymi.

We wnętrzu znajdziemy cztery niezależne fotele. Pasażer przedniego fotela może skonfigurować wygląd centralnego wyświetlacza systemu infotainment, a następnie wyświetlić ustawione funkcje na ekranie kierowcy (w aucie zastosowano tzw. wirtualny kokpit, co oznacza, że tradycyjne zegary zostały zastąpione przez w pełni konfigurowalny ekran).

Osoby podróżujące z tyłu mają do dyspozycji dodatkowy wyświetlacz OLED umieszczony na konsoli centralnej, który pełni funkcję sterowania fotelami, systemem rozrywki czy przewietrzania wnętrza. W oparciach przednich foteli zamontowano również dwa dodatkowe tablety służące rozrywce.

Źródłem napędu - zgodnie z obowiązującą modą - jest układ hybrydowy. Benzynowy V8 TFSI o pojemności 4,0 l wspomagany jest przez elektryczny silnik trakcyjny. Jednostka spalinowa wyposażona została w dwie turbosprężarki. Sumaryczna moc układu napędowego wynosi aż 734 KM, kierowca ma też do dyspozycji moment obrotowy aż 900 Nm. W układzie przeniesienia napędu (quattro) zastosowano automatyczną, ośmiostopniową skrzynię Tiptronic.

Audi Prologue Allroad przyspiesza do 100 km/h w 3,5 s i - przynajmniej w cyklu pomiarowym - zużywa średnio 2,4 l paliwa na 100 km. W tylnej części auta zamontowano baterię akumulatorów o pojemności 14,1 kWh. Dzięki opracowanemu przez Audi systemowi AWC (Audi wireless charging) akumulatory mogą być ładowane indukcyjnie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama