Z "kulistym" wtryskiem...

Mégane w wersji 3 i 5-drzwiowej pojawia się właśnie w sprzedaży z nowym silnikiem 1.5 dCi, którego moc została zwiększona do 100 koni mechanicznych.

Ta odmiana silnika K9K stanowi uzupełnienie gamy jednostek wysokoprężnych i plasuje się między silnikiem 1.5 dCi 80 KM a 1.9 dCi 120 KM oferowanymi już uprzednio w Mégane.

Wprowadzony do sprzedaży w czerwcu 2001 roku w modelu Clio w wersji o mocy 65 KM (48kW), silnik 1.5 dCi (K9K) był pierwszą jednostką, w której zastosowano system wtrysku paliwa Common Rail drugiej generacji. Wtrysk tzw. "kulisty" z układem sterowania elektronicznego pozwala na lepszą kontrolę procesu spalania i to przez cały okres życia silnika. Jest to gwarancją znacznego obniżenia poziomu hałasu pracy silnika. Specjalna, zaawansowana technologia zastosowana w konstrukcji wtryskiwaczy zapewnia również optymalną wydajność układu zasilania i w konsekwencji, wyjątkowo niskie zużycia paliwa i niski poziom emisji zanieczyszczeń.

Reklama

Nowa, 100-konna wersja silnika posiada wszystkie cechy wersji o mocy 65 i 80 KM, które zdecydowały o ich sukcesie i wprowadza nowe rozwiązania dotyczące układu doładowania i wtrysku paliwa.

Silnik 1.5 dCi 100 KM jest wyposażony w turbosprężarkę o zmiennej geometrii skonstruowanej w technologii wielołopatkowej KKK. Zapewnia ona większe osiągi w wysokim zakresie obrotów, a jednocześnie niespotykaną elastyczność pracy przy niskiej prędkości obrotowej. Zużycie paliwa i emisja zanieczyszczeń utrzymują się na wzorcowum poziomie w tej kategorii silników: emisja CO2 nie przekracza 119 g / km w cyklu mieszanym.

Wtryskiwacze zostały zbudowane według tej samej technologii, co w wersjach o niższej mocy, jednakże ciśnienie wtrysku paliwa zwiększono z 1400 do 1600 barów. Ta zmiana spowodowała konieczność wzmocnienia niektórych części silnika takich jak korbowody, tłoki, czy łożyska główne wału korbowego.

Blok silnika 1.5 dCi 100 KM posiada również specjalną konstrukcję, co pozwala mu na utrzymanie czołowej pozycji pod względem cichej pracy (poziom hałasu pracy 71 dB według danych homologacyjnych).

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: 100 | paliwa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy