XF, czyli synteza...

Przez ostatnie lata Jaguar przyzwyczaił nas do miękkich linii nadwozi i eleganckiego przepychu wnętrz.

Przyzwyczaił też do bardzo rasowo sportowych limuzyn i rasowo luksusowych aut sportowych. Ale przyzwyczaił też do wyraźnego rozdziału tych dwóch. Z jednej strony coupé i kabriolety, z drugiej sedany. Teraz idzie nowe. Synteza.

Reklama

Zapowiedzią nowej drogi Jaguara był koncepcyjny model C-XF. Już rok temu wskazał nową drogę rozwoju stylizacji pojazdów brytyjskiej marki. C-XF łączył zalety luksusowej limuzyny i sportowego coupé. Był więc czterodrzwiowym coupé przeznaczonym do transportu czterech osób. Został zaprojektowany przez ten sam zespół, który wykonał projekt modelu XK w 2005 roku. Teraz ten sam zespół opracował produkcyjny model XF. To prawdziwa synteza dwóch nadwozi: czterodrzwiowe coupé.

Projekt Jaguara nie tylko wprowadza nową jakość funkcjonalną nadwozia, ale zrywa z obowiązującą formą. Przede wszystkim styliści nadali kształtom maksymalną prostotę. Widać to szczególnie w kabinie. Nie znajdziemy w nowym XF tak radykalnych ostrych linii jak w koncepcyjnym C-XF, ale tablica przyrządów, fotele, kierownica, tunel - wydają się być wyfrezowane jednym narzędziem. Są gładkie i pozbawione wystających elementów sterowania. Dwa uproszczone do granic możliwości zegary, monitor wyświetlacza z kilkoma przyciskami oddzielony od dyskretnego przełącznika obsługi napędu oraz starter silnika na tunelu zwartym panelem przycisków, plus wielofunkcyjna kierownica - to cztery główne grupy elementów sterowania C-XF. Do tego niebieskie podświetlenie (tego jeszcze nie było), skóra, drewno oraz matowe aluminium - stanowią nową jakość wykończenia wnętrza

Więcej szczegółów dotyczących nowego modelu Jagura poznasz kupując aktualny numer tygodnika AutoBit. Przy okazji będziesz mógł też zapoznać się z kilkoma tysiącami aktualnych ofert z rynku.

W najnowszym numerze znajdziesz także:

- Opel Astra OPC w redakcyjnym teście

- Renault Kangoo 2008 w przedpremierowej prezentacji

- Relację z 62. salonu samochodowego we Frankfurcie.

- W dziale używanych plusy i minusy Chryslera Voyager

Te i wiele innych artykułów znajdziecie w tygodniku AutoBit - w kioskach południowej Polski.

Autobit
Dowiedz się więcej na temat: Jaguar

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL