X-Type z dieslem

Na rok modelowy 2004 Jaguar przygotował trochę nowości w ofercie swojego popularnego pojazdu X-Type. Najważniejszą z nich jest pierwszy od ponad 80 lat silnik wysokoprężny, który pojawia się pod maską jaguara. Jednostka 2.0D pojawi się w sprzedaży jeszcze we wrześniu tego roku.

Turbodoładowany silnik posiada cztery cylindry, 16 zaworów i pracuje w systemie bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail. W wyniku tego dysponuje on mocą 130 KM przy 3800 obr/min oraz maksymalnym momentem obrotowym 330 Nm przy 1800 obr/min.

Równocześnie Jaguar X-Type 2.0D zużywa rozsądne ilości paliwa (średnio 5,6 l/100 km) i charakteryzuje się bardzo niską emisją szkodliwych spalin. Nowy silnik montowany będzie z 5-biegową ręczną przekładnią, ale w późniejszym okresie pojawi się również opcja zamówienia automatycznej skrzyni biegów. Auto przyspiesza od 0-100 km/h w 9,9 sekundy i może osiągnąć prędkość maksymalną 201 km/h. W Wielkiej Brytanii X-Type diesel kosztuje tyle samo, co wersja z 2-litrowym silnikiem benzynowym V6 - od 19,995 do 22,995 funtów.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jaguar | silnik wysokoprężny | Jaguar X-Type | silnik
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy