Wysokoprężna "siódemka"

W marcu przyszłego roku na europejskich rynkach zadebiutuje flagowy pojazd BMW serii 7 z silnikiem wysokoprężnym. Model 730d wyposażony zostanie w sześciocylindrowy silnik diesla pracujący w systemie common-rail drugiej generacji. Jednostka osiągać będzie moc 218 KM przy 4000 obr/min i dysponować momentem obrotowym 500 Nm. Te parametry pozwalają rozpędzić auto do 235 km/h, a prędkość 100 km/h osiągnąć w czasie 8 sekund. Daje to przewagę nad jedynym praktycznie konkurentem na rynku, Mercedesem S320 CDi. BMW 730d będzie też pierwszym luksusowym dieslem wyposażonym w sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów.

Druga generacja systemu common-rail dysponuje większym ciśnieniem wtrysku paliwa (1600 barów), co wpływa na lepszą moc oraz niższe zużycie oleju napędowego. Samochód dostępny będzie na rynku wraz z całym wyposażeniem przewidzianym do wersji benzynowych.

Porównanie osiągów BMW 730d i Mercedesa S320 CDi:
Pojazdy:                        BMW  -  Mercedes
Moc:                         218 KM  -  197 KM
Moment obrotowy:             500 Nm  -  470 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h:   8,0 s.  -  8,5 s.     
Prędkość maksymalna:       235 km/h  -  227 km/h
Dowiedz się więcej na temat: moment obrotowy | BMW | BMW serii 7 | prędkość | common rail | siódemka

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje