Wyczynowa fiesta ST

M-Sport, dział Forda zajmujący się sportem przygotował sportową wersję nowej fiesty. Samochód, który oparty został na topowej wersji ST.

Prace nad samochodem rajdowym trwały od lutego, gdy powstała wystarczająca do homologacji rajdowej liczba bazowych pojazdów drogowych.

Reklama

Źródłem napędu rajdowej fiesty jest czterocylindrowy, szesnastozaworowy silnik Duratec o pojemności

1999 ccm, który pod względem technicznym niczym nie różni się od tego, który stosowany jest w pojazdach cywilnych (ST). Zmieniono jedynie filtr powietrza na bardziej wydajny, zastosowano specjalny układ wydechowy oraz oprogramowanie (mapę wtrysku). W wersji standardowej jednostka ta dysponuje mocą 150 KM.

Napęd przenoszony jest na koła przednie za pomocą pięciobiegowej skrzyni biegów o zmienionych przełożeniach. Samochód otrzymał również dyferencjał o ograniczonym poślizgu (tzw. szperę) oraz mocniejsze półosie. Układ napędowy osłoniony jest 6-milimetrową płytą aluminiową.

Niezmienione pozostały natomiast przednie i tylne tarcze hamulcowe. Wymieniono jednak przewody hamulcowe na wytrzymalsze (w metalowym oplocie), zastosowano również wyczynowe klocki.

Samochód otrzymał regulowane amortyzatory Reiger, zmieniono również sprężyny. Układ kierowniczy ma krótsze przełożenie.

We wnętrzu znalazła się oczywiście klatka bezpieczeństwa, fotele kubełkowe Recaro, kierownica Sabelt oraz sześciopunktowe pasy bezpieczeństwa.

Felgi dostarcza OZ. Na nawierzchnie szutrowe stosowany będzie rozmiar 15", a na asfalt - 17".

Samochód będzie homologowany w grupie N.

Porozmawiaj na Forum.

Dowiedz się więcej na temat: układ | fiesta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje