Wszystko o nowym Mini i jego silnikach

Wiemy już wszystko na temat najnowszego Mini. Producent opublikował właśnie pełną specyfikację wszystkich wersji nowego wcielenia brytyjskiej legendy.

Auto oferowane będzie w pięciu wersjach silnikowych: Mini One, Mini One D, Mini Cooper, Mini Cooper D oraz - topowej - Mini Cooper S. Jakich osiągów spodziewać się można po poszczególnych odmianach?

Reklama

Podstawowa wersja - Mini One - napędzana jest trzycylindrowym, benzynowym silnikiem o pojemności zaledwie 1,2 l wyposażonym w system TwinPowerTurbo. Jednostka osiąga moc 102 KM (przy 4 250 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 180 Nm (między 1400 a 4000 obr./min). Samochód w tej wersji rozpędza się do 100 km/h w 9,9 s i osiąga prędkość maksymalną 195 km/h.

Podstawowy wersja wysokoprężna - Mini One D - wyposażona jest w trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5 l. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki o zmiennej geometrii i systemu Common Rail jednostka dysponuje mocą 95 KM (przy 4000 obr./min) i osiąga moment obrotowy 220 Nm przy 1500 obr./min. Auto w tej konfiguracji przyspiesza do 100 km/h w 11 s i osiąga prędkość maksymalną 190 km/h. Jeśli wierzyć danym technicznym, średnie zużycie paliwa wynosi 3,4 l/100 km.

Kolejna wersja - Mini Cooper - napędzana jest trzycylindrową, benzynową jednostką o pojemności 1,5 l. Motor wyposażony jest w turbinę o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk i system zmiennych faz rozrządu. Jednostka dysponuje mocą 136 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 220 Nm (w zakresie od 1250 do 4000 obr.min). Auto w tej konfiguracji osiąga setkę w 7,9 s i rozpędza się do 210 km/h.

Mini Cooper D ma pod maską wzmocnionego, trzycylindrowego turbodiesla o pojemności 1,5 l. Motor rozwija 116 KM i 270 Nm (przy 1750 obr./min). To wystarcza, by niewielkie auto przyspieszało do 100 km/h w 9,2 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 205 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg danych fabrycznych - to 3,5 l/100 km.

Największe pożądanie wzbudzać będzie zapewne topowa odmiana benzynowa - Mini Cooper S. Auto, jako jedyne z gamy nowego modelu, napędzane jest czterocylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności niespełna dwóch litrów. Podobnie, jak mniejsze jednostki, również i ta korzysta z systemu doładowania TwinPowerTurbo i wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa oraz system zmiennych faz rozrządu. Silnik generuje moc 192 KM (w zakresie od 4700 do 6000 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 280 Nm (300 z funkcją chwilowego przeciążenia overboost). Tak uzbrojone Mini Cooper S osiąga setkę w 6,8 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.

Nieco później oferta zostanie rozszerzona o jeszcze mocniejszą wersję, czyli John Cooper Works. Dane techniczne tego pojazdu nie są jeszcze znane.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje