Wszystko o nowym audi Q5. Co zmienił lifting?

Audi opublikowało właśnie pierwsze informacje na temat odświeżonego modelu Q5. Co zmieniło się przy okazji faceliftingu?

Samochód zyskał teraz przestylizowany pas przedni. Zmienił się m.in. kształt osłony chłodnicy, przeprojektowano również reflektory - inny jest teraz kształt świateł do jazdy dziennej. Podobne zabiegi spotkały też tylną część nadwozia. Styliści zmienili wygląd tylnych lamp (wykonane w technologii LED) i zderzaka, który wyposażony został w nowy dyfuzor zintegrowany z końcówkami rur wydechowych. Wymiary auta wynoszą teraz 4,63 m długości, 1,9 m szerokości i 1,65 m wysokości.

Reklama

Drobne zmiany odnajdziemy też we wnętrzu. Dla przykładu - na konsoli środkowej pojawiło się więcej chromu i czarnego, fortepianowego lakieru. System nawigacji MMI jest teraz łatwiejszy w użyciu dzięki zastosowaniu czterech przycisków ułatwiających dostęp do najczęściej używanych funkcji.

Samochód oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i trzech wysokoprężnych. W celu zmniejszenia zużycia paliwa, wszystkie jednostki wyposażone są standardowo w system start&stop.

Podstawowy silnik benzynowy - nowy, czterocylindrowy 2,0 TFSI - rozwija 225 KM i 350 Nm. Średnie zużycie paliwa, przynajmniej wg danych producenta - wynosi 7,6 l/100 km. W ofercie znalazł się też 3,0-litrowy TFSI V6 z kompresorem, który zastępuje dotychczasową odmianę o pojemności 3,2 l. Jednostka rozwija 272 KM i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm. Nowe Q5 z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 5,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 234 km/h. Średnie zużycie paliwa, w cyklu mieszanym, to 8,5 l/100 km.

Do wyboru są też trzy odmiany wysokoprężne. Jednostka 2,0 TDI oferowana jest w dwóch wariantach mocy: 143 KM (320 Nm) i 177 KM (380 Nm). Słabsza zużywa średnio 5,3 l oleju napędowego na 100 km, co oznacza, że 75-litrowy zbiornik paliwa zapewnia jej zasięg aż 1400 km. Mocniejsza wersja, wg producenta, zużywa średnio 6 l/100 km.

Klienci mogą się też zdecydować na jednostkę 3,0 V6 TDI rozwijającą 245 KM i aż 580 Nm. Silnik sprzęgany jest z siedmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów S-tronic (opcja dla silnika 2,0 TDI 177 KM) i systemem napędu na cztery koła quattro. Tak wyposażone Q5 przyspiesza do 100 km/h w 6,5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 225 km/h. Średnie zużycie paliwa tej wersji to 6,4 l/100 km.

Czterocylindrowe silniki standardowo sprzęgane są z ręcznymi, sześciostopniowymi skrzyniami biegów. W benzynowym 3,0 TFSI standardem jest automatyczna skrzynia o ośmiu przełożeniach, którą zamówić można również (opcja) z silnikiem 2,0 TFSI.

Inżynierowie z Ingolstadt wykonali też krok w kierunku proekologicznie usposobionych klientów. Odświeżone Q5 oferowane będzie również z napędem hybrydowym. Głównym źródłem napędu auta jest 2,0-litrowe TFSI o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Jednostka wspomagana jest przez elektryczny silnik trakcyjny rozwijający 54 KM i 210 Nm. Pracując równocześnie oba motory zapewniają autu moc 245 KM i moment obrotowy 480 Nm.

Standardowym wyposażeniem hybrydowego Q5 jest system quattro i ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów. Auto przyspiesza do 100 km/h w 7,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 225 km/h. W trybie elektrycznym, dzięki energii zmagazynowanej w akumulatorach litowo-jonowych o pojemności 1,3 kWh, samochód pokonać może dystans do 3 km przy stałej prędkości 60 km/h. Maksymalna prędkość auta napędzanego wyłącznie silnikiem elektrycznym to 100 km/h. Średnie zużycie paliwa, zdaniem Audi, wynosić ma 6,9 l/100 km.

Samochody w odświeżonej wersji pojawią się u dealerów jesienią. Wtedy również poznamy dokładne ceny.

Dowiedz się więcej na temat: O | Audi Q5

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje