VW Touareg - europejska premiera w Poznaniu!

Zaledwie kilka dni temu w Pekinie miała miejsce światowa premiera VW Touarega, a dzisiaj auto debiutuje w Europie. Na premierę swojego flagowego SUV-a, Volkswagen wybrał właśnie Poznań Motor Show - największe targi motoryzacyjne w tej części starego kontynentu. A jaki jest nowy Touareg?

Większy, lżejszy, mocniejszy, bardziej cyfrowy, słowem - kompletnie nowy. To w skrócie, bo o technologii w przypadku tego samochodu można naprawdę sporo powiedzieć. Touareg trzeciej generacji powstał na nowej płycie podłogowej MLB. Wykorzystywana jest już nie tylko do budowy Audi Q7 czy Porsche Cayenne, ale także Bentleya Bentaygi i Lamborghini Urusa. Przyznacie, że towarzystwo zacne.

Nowa architektura oznacza więcej przestrzeni i nowe gabaryty i tak olbrzymiego już samochodu. W porównaniu do poprzedniej generacji nowy Touareg jest dłuższy o prawie 8 cm (487,8 cm) i szerszy o 5,4 cm (198,4 cm). Rozstaw osi prawie się nie zmienił, podobnie jak wysokość samochodu. Znacznie więcej miejsca wygospodarowano także na bagaż. W zależności od wersji (5 lub 7-osobowej) kufer zwiększył się aż o 113 litrów.

Reklama

Jednak znacznie ciekawsze niż same wymiary są technologie, jakie zastosowano w nowym Touaregu. Po raz pierwszy w historii modelu pojawiła się tylna skrętna oś. W zależności od prędkości tylne koła "skręcają" o niewielki kąt w tym samym lub przeciwnym kierunku, po to, by zmniejszyć do 11,19 m promień skrętu samochodu.

Idealny na off-road

Inną nowością jest pneumatyczne zawieszenie z możliwością regulacji wysokości i twardości. W trybie off-road zawieszenie podnosi nadwozie o 2,5 cm, z kolei w trybie off-road+ o kolejne 4,5 cm. Tak, tak - mimo 20-calowych felg samochód świetnie ma radzić sobie w... terenie. Przynajmniej tak twierdzi producent i zwraca uwagę na kąty natarcia i zejścia. Mimo dłuższych zwisów z przodu i z tyłu (odpowiednio o 4,4 cm i 3,2 cm), te wartości się nie zmieniły i nadal wynoszą 31 stopni.

Co więcej, auto ma osłony podwozia i silnika, większy zbiornik paliwa i zwiększoną o 8 cm możliwość brodzenia. W sumie Touareg może pokonać wodę o głębokości 57 cm, a masa przyczepy może wynieść maksymalnie 3,5 tony.

Pytanie tylko, kto weźmie Touarega w grząski teren? Mimo popularności tego segmentu, pewnie niewielu. Znacznie częściej auto będzie przemierzać równe jak stół i drogie niemal jak złoto polskie autostrady. A tam powyżej 120 km/h zawieszenie automatycznie opuści nadwozie o 1,5 cm. Jest też tryb załadunku, w którym tylna oś wędruję bardzo nisko ziemi, ułatwiając dostęp do bagażnika.

128 diod i dwa telewizory

W Touaregu debiutują też nowe reflektory, oczywiście w technologii LED. LED Matrix HeadLights to 128 osobnych punktów świetlnych w jednym reflektorze, które automatycznie wyciemniają obiekty zbliżający się w naszym kierunku.

W samochodzie nie brakuje także asystentów jazdy. Jest Adaptive Chassis Control, Active Roll Stabilisation i cała masa znanych nam systemów: od aktywnego tempomatu i utrzymywania auta w pasie ruchu po asystenta jazdy z przyczepą. Nowości jest system Night Vision i całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. I tak naprawdę to czyni z Touarego cyfrowe centrum dowodzenia.

Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem zamiast klasycznych wskaźników przed oczyma kierowcy) i rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem na środku deski rozdzielczej) tworzą jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki. Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników i zapewnia stałą łączność z otoczeniem,

Mocne wersje

Gdy jedni producenci deklarują, że duże SUV-y będą napędzane wyłącznie silnikami czterocylindrowymi, VW stawia na sprawdzone V6. Turbodiesel o pojemności 3 litrów ma 286 KM, w odmianie benzynowej 340 KM. Jesienią dołączy do nich słabszy turbodiesel (231 KM).

VW zapowiedział także wersję V8 o pojemności 4 litrów i mocy 421 KM znaną z Porsche czy Audi oraz odmianę hybrydową.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje