Volvo XC60 Polestar

Polestar, czyli nadworny tuner Volvo, ogłosił niedawno, że zamierza skupić się na tworzeniu nowej linii zelektryfikowanych pojazdów o sportowych osiągach. Jednym z nich jest - zoptymalizowane przez Polestara - Volvo XC60.

Zgodnie z tradycją firma skupiła się na przeróbkach natury technicznej. Poprawiono m.in. reakcję na dodanie i zdjęcie nogi z gazu, usprawniono układ wydechowy i zmodyfikowano program sterujący automatyczną skrzynią biegów.

Reklama

Przekładnia ma teraz  szybciej reagować na poczynania kierowcy i pozwalać jednostce napędowej osiągnąć większą prędkość obrotową. Funkcja "przeciągania" poszczególnych przełożeń korzysta m.in. z czujników przeciążeniowych i skrętu kierownicy. Dzięki temu komputer unika zmian biegów w zakrętach, co ogranicza ryzyko poślizgu.

Szwedzi nie chwalą się osiągami XC60 ze znaczkiem Polestar. Wiadomo jedynie, że w hybrydowej odmianie T8 samochód zużywać ma średnio około 2,1 l benzyny na 100 km przy wykorzystaniu elektrycznego zasięgu wynoszącego 45 km. W tej wersji moc układu napędowego wynosi 421 KM.

Ceny nowego XC60 Polestar pozostają tajemnicą. Producent zdradził jedynie, że pakiet optymalizacji dostępny będzie dla wszystkich wersji napędowych: T8, T6, T5 oraz D5 i D4.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje