Volkswagen Tiguan R już w salonach

Volkswagen wprowadza do polskich salonów najmocniejszego Tiguana w historii - wersję R. 320-konny SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Tiguan R jest wyposażony w nowo opracowany układ napędu na cztery koła 4MOTION z systemem R-Performance Torque Vectoring. Ceny Volkswagena Tiguan R zaczynają się od 237 190 zł.

Za dostarczanie Tiguanowi R mocy odpowiada turbodoładowany silnik 2.0 TSI EA888 o mocy 320 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm czterocylindrowa jednostka napędowa generuje między 2100 a 5350 obr/min.  Moment jest przenoszony na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach.

W Tiguanie R Volkswagen po raz pierwszy zastosował tylny mechanizm różnicowy z dwoma sprzęgłami wielopłytkowymi. Dzięki temu siła napędowa jest odpowiednio rozdzielana nie tylko między koła przedniej i tylnej osi, ale również między lewe i prawe koło z tyłu. 

Samochód zderzaki w stylu R z elementami aerodynamicznymi w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia, chromowane matowe osłony lusterek zewnętrznych, czarny dyfuzor, czarne nakładki na błotnikach oraz 20-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Misano). W kabinie Tiguan R również wyróżnia się na tle pozostałych wersji. Tutaj w oczy rzucają się przede wszystkim sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i logo R, opracowane specjalnie dla tego modelu, cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym, który podaje także czasy okrążeń oraz ozdobne listwy charakterystyczne dla wersji R. Pedały wykonane są ze stali nierdzewnej.

Reklama

Wyposażenie seryjne wersji R obejmuje m.in wydajny układ hamulcowy z zaciskami w kolorze niebieskie (z przodu - z logo R), amortyzatory o regulowanej charakterystyce tłumienia, zawieszenie obniżone o 10 mm w porównaniu z zawieszeniem pozostałych odmian Tiguana oraz dodatkowy tryb jazdy - R. Sportowy tryb jazdy można aktywować bezpośrednio, za pomocą niebieskiego przycisku R na wielofunkcyjnej, sportowej, pokrytej skórą kierownicy. 


Kierownicę wyposażono w duże łopatki do ręcznej zmiany przełożeń 7-biegowej przekładni o dwóch sprzęgłach. Standardowe wyposażenie obejmuje także układ stabilizacji toru jazdy, który można całkowicie dezaktywować oraz sportowy układ wydechowy z podwójnymi końcówkami po obydwu stronach auta. Jako opcja jest oferowany układ wydechowy renomowanej firmy Akrapovič z tytanowymi końcówkami oraz 21-calowe obręcze kół z lekkich stopów (wzór Estoril). Wygląd zewnętrzny Tiguana R może zyskać bardziej bojowy styl dzięki pakietowi stylistycznemu Black Style, w którym wybrane elementy są lakierowanymi na czarno.

***

Samochód 20-lecia na 20-lecie Interii!

Zagłosuj i wygraj. CODZIENNIE CZEKA OD 20 000 zł do 40 000 zł!

Zapraszamy do udziału w 5. edycji plebiscytu MotoAs. Wyjątkowej, bo związanej z 20-leciem Interii. Z tej okazji przedstawiamy 20 modeli samochodów, które budzą emocje, zachwycają swoim wyglądem oraz osiągami. Imponujący rozwój technologii nierzadko wprawia w zdumienie, a legendarne modele wzbudzają sentyment. Bądź z nami! Oddaj głos i zdecyduj, który model jest prawdziwym MotoAsem!

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy