Volkswagen golf GTD

Volkswagen wprowadza na rynek nową wersję golfa, oznaczoną GTD.

Fanom niemieckich samochodów symbol GTD kojarzy się z osiągami. 27 lat temu tak właśnie nazwano pierwszego golfa, który otrzymał silnik wysokoprężny z doładowaniem.

Właśnie do tego pojazdu, który wówczas do niskiego zużycia paliwa dołożył akceptowalne osiągi, nawiązuje nowy golf GTD. Samochód ten jest napędzany najmocniejszym dieslem dostępnym w niemieckim kompakcie. Pod maską pracuje wykonany w technologii common-rail dwulitrowy silnik o mocy 170 KM i momencie 350 Nm.

Volkswagen golf GTD rozpędza się do 100 km/h w 8,1 s oraz może osiągnąć prędkość 222 km/h. A to wszystko przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5,3 l/100 km, co oznacz emisję spalin 139 g/km.

Przy zbiorniku mieszczącym 55 litrów paliwa samochód ma 1000 km zasięgu.

Standardowo golf GTD jest wyposażony w manualną sześciostopniową skrzynię biegów. W opcji oferowana jest dwusprzęgłowa przekładnia DSG. Zwiększa ona komfort jazdy, ale podnosi zużycie paliwa - średnio wynosi ono 5,6 l/100. Niemal bez zmian pozostają z kolei osiągi - jedynie prędkość maksymalna spada z 222 do 220 km/h.

Jednak golf GTD to nie tylko mocny silnik. Samochód otrzymał o 15 mm obniżone zawieszenie, 17-calowe koła z oponami o szerokości 225 mm oraz przednią atrapę i zderzak nawiązujący wyglądem do najmocniejszego golfa GTI. Z tyłu znajdziemy z kolei dyfuzor oraz podwójną, chromowaną końcówkę układu wydechowego.

Również wnętrze odbiega od standardowego golfa. Samochód wyposażono m.in. w fotele pochodzące z GTI (różnią się jedynie kolorem) i trójramienną, skórzaną kierownicę.

Volkswagen golf GTD na filmie:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | paliwa | Volkswagen | Volkswagen Golf
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy