Uniwersalne toyoty

Jeśli działać, to działać kompleksowo, na wielu frontach naraz. Z takiego założenia wyszli specjaliści od marketingu Toyoty. Obok nowej wersji corolli, która zadebiutowała jakiś czas temu, na rynku pojawiły się równocześnie modele: wagon, sedan i verso. Pod lupę bierzemy dzisiaj kombi i minivana Toyoty. Samochody rodzinne, jak nazywa się aktualnie pojazdy z nadwoziem typu van i kombi, to auta bardzo popularne. Klienci cenią w nich przestronność i uniwersalizm. Takie właśnie są corolle: wagon i verso.

Przestrzeń bagażową, która dla pojazdu typu kombi ma olbrzymie znaczenie, zaprojektowano w corolli w taki sposób, aby mogła ona zostać maksymalnie przez użytkownika wykorzystana. Oparcie tylnych siedzeń można dzielić w stosunku 60:40, na dodatek mogą się one także pochylać. Po całkowitym ich złożeniu przestrzeń bagażowa corolli kombi osiąga wymiary: 1580/1330/770 cm. Podłoga robi się przy tym całkowicie płaska, zaś bardzo przydatny jest umieszczony pod nią schowek.

W toyocie corolli wagon zastosowano trzy rodzaje silników. Dwa z nich to nowoczesne jednostki benzynowe typu VVT-i, jeden zaś to diesel oznaczony symbolem D-4D. Benzyniaki dysponują pojemnością skokową 1.4 i 1.6 litra, ropniak to jednostka dwulitrowa.

Reklama

Toyota corolla wagon występuje w trzech wersjach wyposażeniowych: base, terra i sol, zaś jej cena w zależności od wersji waha się w granicach od 51 200 złotych (za model base z silnikiem 1.4) do 72 500 złotych (za wersję sol z silnikiem diesla).

Kompaktowy minivan Toyoty nazywa się corolla verso. Podobnie jak wcześniej oferowany model yaris verso. Zresztą corolla verso to pojazd, który, zdaniem producenta, ma udanie łączyć cechy najmniejszego yarisa i największej previi.

Corolla verso to jedyna odmiana z całego wachlarza nowych coroll zaprojektowana w całości w Japonii. Charakteryzuje się dużą przestronnością oraz luksusem, który jeszcze do niedawna zarezerwowany był dla dostojnych limuzyn.

Cechą naczelną tego minivana są duże możliwości w zakresie aranżowania jego wnętrza, co w tego typu pojazdach ma olbrzymie znaczenie. Tylny rząd siedzeń tworzą trzy oddzielne fotele (zupełnie nowatorskie rozwiązanie w pojazdach typu MPV), które dają się łatwo przesuwać (w zakresie 15 centymetrów!) lub w ogóle demontować. Ich oparcia można także pochylać pod kątem 20 stopni. Wszystko to powoduje, że każdy centymetr powierzchni ładunkowej verso zostaje maksymalnie wykorzystany. Dość powiedzieć, że bagażnik corolli verso daje się kształtować w przedziale od 417 standardowych do 973 litrów. To prawie jak luk bagażowy samochodu ciężarowego.

Drobnica, a więc wszelkiego rodzaju podręczne bibeloty i pakunki mogą zostać umieszczone w 22 różnych schowkach, jakie znajdują się na pokładzie verso. Ich łączna pojemność wynosi aż 56 litrów.

Pod maską modelu może zostać zamontowany jeden z trzech wybranych silników. Dwa z nich to jednostki benzynowe (1.6 o mocy 110 KM i 1.8 o mocy 133 KM) stosujące sprawdzoną już przez Toyotę technikę zmiennych faz rozrządu VVT-i, zaś jeden to wykorzystujący patent common rail, 90-konny diesel.

Na seryjnym wyposażeniu corolli verso (w jej odmianach terra i sol) znajdują się: dwie poduszki powietrzne, ABS z EBD, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby (przednie) i lusterka, komputer pokładowy, 15-calowe felgi oraz sprzęt grający z odtwarzaczem CD. W opcji także klimatyzacja.

Cena corolli verso w zależności od wersji samochodu wacha się w granicach od 69 100 do 87 200 złotych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: przestrzeń | wagon
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy