"Trójka" od Mazdy

Mazda rozpoczęła produkcję zupełnie nowego samochodu popularnego segmentu C (Toyota Corolla, VW Golf, Opel Astra, Fiat Stilo, Renault Megane, Peugeot 307) pod nazwą Mazda3 (na rynku japońskim nosi nazwę Axela). Na przestrzeni niecałych dwóch lat jest to już czwarta nowość marki należącej do koncernu Forda.

Wcześniej swoje sukcesy święciły Mazda6 (w Japonii - Atenza), Mazda2 (Demio) - jej polski debiut zapowiadany jest zaraz po wakacjach oraz Mazda RX-8. Oficjalna światowa premiera "trójki" nastąpi podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

Reklama

Jak to zwykle bywa we współczesnej motoryzacji, nowy model poprzedzony jest zwykle prezentacją pojazdu koncepcyjnego, która ma posłużyć zbadaniu nastrojów i reakcji odbiorców na nowy produkt. Podobnie było w przypadku Mazdy3, której prototyp - pod nazwą MX Sportif zaprezentowany został podczas tegorocznego salonu w Genewie. Japoński producent działa dość schematycznie, gdyż niemal identycznie postąpił w zeszłym roku w przypadku mniejszego modelu w swojej ofercie. Najpierw w Genewie odbyła się premiera koncepcyjnej Mazdy MX Sport Runabout, a nieco później na rynku zadebiutowała Mazda2. Ten ostatni model już niebawem pojawi się w polskich salonach sprzedaży, co z pewnością ucieszy wielu miłośników ładnych, a niedrogich pojazdów.

Mazda3 jest pojazdem większym, zastępującym w popularnym segmencie C swoją poprzedniczkę - model 323. W klasie tej panuje bardzo silna konkurencja - nie tylko z Japonii (Toyota Corolla, Honda Civic, Nissan Almera), ale również wśród "europejczyków" (VW Golf, Fiat Stilo, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Peugeot 307, Citroen Xsara). Jej produkcję uruchomiono w japońskiej fabryce Hofu - Yamaguchi. Pierwszym pojazdem, który zjechał z linii montażowej był 5-drzwiowy hatchback w europejskiej specyfikacji i w kolorze Winning Blue (niebieski).

Szczegóły dotyczące wersji wyposażenia, gamy silników, rodzajów nadwozia oraz cen nowego modelu poznamy podczas wrześniowej prezentacji Mazdy3 we Frankfurcie. Zaraz po nim auto pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w najważniejszych dla Mazdy państwach, a na pozostałych rynkach Starego Kontynentu zadebiutuje w pierwszym kwartale 2004 roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje