Taki jest całkowicie nowy Ford Focus

Ford zaprezentował właśnie kolejną - czwartą już - generację swojego sprzedażowego hitu - modelu Focus. Opracowane od podstaw auto pełnić ma rolę nowej lokomotywy sprzedaży amerykańskiej marki.

Nowy Focus jest pierwszym modelem producenta bazującym na nowej platformie C2. Samochód model mierzy teraz 4378 mm długości (4668 mm w wersji kombi), 1825 mm szerokości i 1454 mm wysokości (1481 mm w kombi - z relingami). W stosunku do poprzednika o 53 mm zwiększył się rozstaw osi.

Pas przedni nowego Focusa zyskał m.in. powiększony, wkomponowany pomiędzy odchylone w poziomie reflektory, wlot powietrza. Zupełną nowością są też np. dwuczęściowe lampy tylne, których zastosowanie pozwoliło poszerzyć otwór drzwi bagażnika. Napis Focus wykonany został z osobnych, satynowanych liter umieszczonych między lampami tylnych świateł. To z kolei stanowić ma nawiązanie do producentów segmentu premium.

Reklama

Poszczególne wersje modelowe różnią się detalami stylistycznymi. Przykładowo Focus Vignale otrzymał dolny wlot powietrza "od narożnika do narożnika". Inne elementy wyróżniające odmianę Vignale to wykonane z satynowanego aluminium relingi dachowe, nakładki progów drzwi, pasa przedniego oraz charakterystyczne dla tej wersji "siatkowe" kratki wlotu powietrza. Modele z serii ST-Line poznamy za to po większym spojlerze dachowym, przeprojektowanych wlotach powietrza czy charakterystycznym dolnym spoilerze.

Do wyboru jest też "uterenowiona" wersja Active wyróżniająca się się podwyższonym prześwitem, ochronnymi szarymi osłonami nadkoli i progów drzwiowych, płytami osłaniającymi podwozie z przodu i z tyłu, nakładkami progowymi kontrastowo pomalowanymi na kolor srebrny i zaprojektowanym dla tej wersji pasem przednim.

Klienci mają do wyboru 13 barw nadwozia. W odmianie Vignale zdecydować się też można na ekskluzywny czterowarstwowy lakier Dark Mulberry.

W kabinie - w porównaniu z poprzednią generacją - przed kolanami tylnych pasażerów - przybyło ponad 50 milimetrów. Szerokość na wysokości ramion zwiększyła się o prawie 60 milimetrów. Wrażenie przestronności powiększać ma również konstrukcja tylnych drzwi z oknami, które rozciągają się do tylnego słupka.

Opcje układu napędowego obejmują zoptymalizowaną wersję silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra (85-125 KM) i nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost (150-182 KM). Oba wzbogacone zostały o system dezaktywacji jednego z trzech cylindrów. Do wyboru będą też wysokoprężne odmiany 1,5 l EcoBlue dysponujące mocą od 95 do 150 KM. Standardem będzie sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji mocniejszych odmian silnikowych pojawią się 8-stopniowe przekładnie automatyczne.

Co ciekawe, słabsze wersje silnikowe otrzymają tylne zawieszenie wykorzystujące belkę skrętną (ze specjalnymi sprężynami o zmiennym kierunku działania).

Producent podkreśla, że nowy Focus otrzymał większą paletę zaawansowanych funkcji, niż jakikolwiek inny pojazd Forda. Dotyczy to m.in. systemu Ford Co-Pilot360, na który składa się wiele rozwiązań zwiększających poziom ochrony, poprawiających prowadzenie pojazdu i ułatwiających parkowanie. Są wśród nich m.in. adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop & Go, rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i systemem utrzymania na pasie ruchu (z funkcją wykrywania pieszych i motocyklistów). Nowością jest też m.in. system reflektorów adaptacyjnych z oświetlaniem przewidywanego toru jazdy i doświetlaniem zakrętów w oparciu o znaki. Wykorzystuje on kamerę skierowaną do przodu do monitorowania oznaczeń pasa ruchu, umożliwiając odchylenie światła reflektorów w poziomie z wyprzedzeniem poprawiającym widoczności dojazdu do zakrętu, zamiast polegania wyłącznie na obracaniu kierownicą przez kierowcę. Opatentowana przez Forda integracja funkcji odczytywania znaków drogowych w celu optymalizacji oświetlenia drogi umożliwia poszerzenie oświetlanego obszaru na skrzyżowaniach i rondach.

Focus jest także pierwszym Fordem dostępnym w Europie, w którym oferowany jest wyświetlacz przezierny (HUD). Specjalne filtry do wysuwanego poliwęglanowego ekranu czynią go pierwszym tego typu, który może być odczytany przez użytkowników noszących okulary ze szkłami polaryzującymi.

Budową europejskich odmian nowego Focusa zajmie się niemiecka fabryka Forda w  Saarlouis. 

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy