Szybki Szwed

806 koni mechanicznych, 3,2 sekundy do 100 km/h 395 km/h no i cena – niesamowita jak całe auto - 531.280 euro. Tyle kosztuje Koenigsegg CCR, samochód o którym pisaliśmy już w naszym serwisie, ale którego cena była dla nas zagadką. Teraz już wiemy. Nie oznacza to jednak niestety że czas na zakupy.

Szwedzka marka Koenigsegg słynie z produkcji wyczynowych samochodów sportowych, sprzedając je indywidualnym klientom na całym świecie. Swoim najnowszym produktem - modelem CCR, firma potwierdza swój wyjątkowy charakter i pasję w tworzeniu super-aut.

Koenigsegg CCR posiada silnik o mocy 806 KM, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 920 Nm. W połączeniu z wagą całego pojazdu na poziomie 1180 kg nowy model ze Szwecji staje się prawdziwym potworem (stosunek 1,46 kg/1 koń mechaniczny).



Koenigsegg CCR posiada silnik o mocy 806 KM, dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 920 Nm. W połączeniu z wagą całego pojazdu na poziomie 1180 kg nowy model ze Szwecji staje się prawdziwym potworem (stosunek 1,46 kg/1 koń mechaniczny).

O dynamice pojazdu niech świadczą wartości momentu obrotowego - ponad 550 Nm przy 2000 obr/min i ponad 700 Nm w przedziale od 3000-7300 obr/min. Od 0-100 km/h auto przyspiesza w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalną, jaką może osiągnąć to 395 km/h.

Dane techniczne:
Nadwozie:          dwuosobowe, dwudrzwiowe
Prześwit podwozia: 100 mm
Pojemność baku:    80 litrów
Bagażnik:          120 litrów
Waga:              1180 kg
Silnik:            aluminiowy V8, 4 zawory na cylinder
Pojemność:         4700 ccm
Sprężanie:         8.6:1
Waga silnika:      215 kg
Moc maksymalna:    806 KM przy 6900 obr/min
Moment obrotowy:   920 Nm przy 5700 obr/min
Maksymalne obroty: 7600 obr/min
Skrzynia biegów:   ręczna Cima 6-przełożeń
Przyspieszenie:    0-100 km/h w 3,2 sekudny
Prędkość maks.:    395 km/h
Dystans 1/4 mili: z postoju 9 sekund, v.max=235 km/h
Hamowanie:         100-0 km/h na 31 metrach
Zużycie paliwa:    17 l/100 km (13 l/100 km w trasie)
Porozmawiaj na Forum.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: auto | silnik | koenigsegg
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy