Świeżutka Toyota Camry

11 września na salonie samochodowym we Frankfurcie nad Menem (IAA'2001) swoją premierę będzie miała najnowsza wersja Toyoty Camry. Poprzedni model tego auta okazał się najlepiej sprzedającym się sedanem na amerykańskim rynku. Mimo, iż w Europie Camry znalazła znacznie mniejszą liczbę nabywców, wciąż uznawana jest za jeden z bardziej popularnych samochodów.

Najnowszy flagowy sedan Toyoty jest autem o zupełnie zmienionej linii nadwozia. Oferuje on doskonałą moc, nienaganny komfort oraz wysokie standardy bezpieczeństwa. Wnętrze pojazdu powiększono o 7% oraz poprawiono jakość materiałów wykończeniowych. Zmniejszono też poziom hałasu co jeszcze bardziej uprzyjemnia jazdę.

Do napędu nowej toyoty posłużą dwa silniki benzynowe. Pierwszym z nich będzie jednostka o pojemności 2,4 litra wykorzystująca technologię Variable Valve Timing-intelligent (VVT-i) poprawiająca pracę silnika przy niskich obrotach oraz zmniejszającą zużycie paliwa. Napęd ten pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 210 km/h i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 9,4 sekundy. Drugi silnik to 3,0-litrowa jednostka V6 pozwalająca rozpędzić Toyotę Camry do prędkości 225 km/h i osiągnąć 100 km/h w czasie 9,1 sekundy. Mniejszy napęd będzie mógł współpracować zarówno z pięciobiegową manualną, jak i czterobiegową automatyczną przekładnią. Natomiast wersja trzylitrowa dostępna będzie jedynie z automatyczną skrzynią biegów.

Reklama

W zakresie bezpieczeństwa zarówno kierowca, jak i pasażer chronieni będą standardowo dwustopniowymi poduszkami powietrznymi z przodu oraz poduszkami bocznymi w drzwiach auta. Hamulce wyposażone zostały w ABS z elektronicznym podziałem siły hamowania. Wszystkich pięcioro pasażerów ochraniać będą pięciostopniowe pasy bezpieczeństwa.

W Europie nowa Toyota Camry ma pojawić się w sprzedaży pod koniec listopada tego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Auta | Toyota Camry
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy