SsangYong Y400. Trafi też do Polski!

SsangYong coraz śmielej poczyna sobie na rynkach Starego Kontynentu. W Genewie firma zaprezentowała m.in. koncepcyjny pojazd o nazwie XAVL, będący zapowiedzią nowego, siedmiosobowego suva, a także odświeżone Korando.

Nawiązujący do pierwszego wcielenia Korando model to nie jedyna nowość, jaką Koreańczycy szykują dla swoich klientów. 30 marca, na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Seulu, zadebiutować ma inny nowy pojazd - flagowy suv o kodowej nazwie Y400.

Reklama

Koreański producent opublikował właśnie dwie pierwsze graficzne zapowiedzi topowego modelu. Wiadomo już, że auto trafi też na rynki zagraniczne. W Polsce pojawić ma się w drugiej połowie bieżącego roku.

Y400 pochwalić się może klasycznym układem napędowym. W podstawowych wersjach zamontowany wzdłużnie z przodu silnik napędzać ma koła tylnej osi. Samochód nie będzie tylko przyjemną dla oka "bulwarówką". Nadwozie oparto o ramę typu Quad-Frame, przy opracowaniu której pomagali konstruktorzy z koncernu POSCO (światowy potentat w dziedzinie konstrukcji stalowych).

W konstrukcji karoserii po raz pierwszy w świecie zastosowano stal o sprężystości 1,5 Gpa (giga-steel). Aż 63 proc. konstrukcji pojazdu wykonano ze stali o wysokiej wytrzymałości (typu AHSS). Klienci mogą się więc spodziewać niezłych właściwości terenowych oraz - co równie ważne - dużej siły uciągu.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje