Sonata już w Polsce

Hyundai sonata wraca na polski rynek w zupełnie nowej postaci, oferując europejski design i innowacyjne technologie. Już od 16 maja br. piąta generacja tego auta dostępna jest w polskich salonach sprzedaży.

Trzy lata i dziesięć miesięcy - tyle czasu pracowano nad nowym autem klasy wyższej średniej projektowanym pod nazwą kodową NF. W tym czasie powstał całkowicie nowy samochód,

z zupełnie nowym nadwoziem i wnętrzem. Nowa Sonata została wyposażona w silniki Theta dostępne w dwóch pojemnościach 2,0 litra i 2,4 litra oraz Lambda V6 o pojemności 3.3 litra. Wyposażone w system zmiennych faz rozrządu (Variable Valve Timing), systemy redukujące hałas oraz lekkie, wykonane z aluminium blok i głowice cylindrów, silniki Theta dostarczają większą moc i zużywają mniej paliwa niż ich protoplaści.

Reklama

Premiera europejska odbyła się 23 września 2004 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Natomiast w styczniu 2005 roku sonata została oficjalnie zaprezentowana kIientom amerykańskim na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Detroit. Wiosną 2005 roku rozpocznie się produkcja sonaty w nowej fabryce Hyundai'a w Montgomery, stan Alabama.

W celu zunifikowania i ujednolicenia nazewnictwa swoich samochodów, Hyundai zdecydował się sprzedawać nowy model na wszystkich rynkach pod nazwą sonata. Wcześniejsza wersja występowała na rynku koreańskim pod nazwą EF Sonata.

Hyundai zamierza w tym roku sprzedać 300,000 sonat: 100,000 na rynku lokalnym i 200,000 na rynkach zagranicznych.

W Polsce ceny sonaty piątej generacji wahają się między 85 900 a 129 900 zł.

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Hyundai Sonata
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy