Silniki benzynowe są lepsze!

Najnowszy, dostępny już w kioskach numer Auto Techniki Motoryzacyjnej pozwoli miłośnikom samochodów pożytecznie spędzić pierwszą połowę wakacji.

Wielu z nich zastanawia się zapewne, czy silniki wysokoprężne definitywnie pokonały już jednostki benzynowe pod względem ekonomii i osiągów? Otóż - nie pokonały i ATM w artykule "Obrona benzynowych" pokazuje dlaczego. Tyle tylko, że dziś określenie "silnik benzynowy" jest wyjątkowo nieprecyzyjne. Znacznie słuszniej jest powiedzieć "silnik z zapłonem iskrowym", bo kwestia rodzaju paliwa wymaga już dalszego komentarza. Benzyna, wodór, gaz, biopaliwo odnawialne? Jeżeli tak to jakie? O wszystkim tym piszemy w ATM.

Wakacje na łonie natury zachęcają do pokonywania bezdroży. A więc napędy 4x4, a tam druga, bardziej praktyczna (na przykładach) część przeglądu skomplikowanej techniki mechanizmów różnicowych. Prócz tego prezentacje i oceny kilku bardzo różnych aut 4x4, od luksusowej Legend, przez wszechstronną Captivę, supernowoczesnego Lexusa 400h, a wreszcie po najmniejszego z SsangYongów - Actyon. I nieco porad, jak nimi jeździć w trudnych warunkach.

Reklama

Prócz tego w letnim wydaniu ATM znajdziecie pogłębione, techniczne prezentacje: superluksusowego Lexusa LS460 i grupy nowych, popularnych Nissanów.

Fanom wyścigów F1 ATM proponuje natomiast wyjątkowy materiał - jedyny dostępny w prasie techniczny komentarz na temat najgłębszej tajemnicy konstruktorów samochodów wyścigowych - jak zbudowane są tegoroczne skrzynie biegów, które zmieniają biegi, ale czynią to bez przerw w napędzie? I dlaczego się psują?

Pełen spis treści i zajawki materiałów dostępne są pod www.autotechnika.com.pl

Auto Technika Motoryzacyjna
Dowiedz się więcej na temat: techniki | silniki | silnik benzynowy | silniki benzynowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy