Są jednak gorsze porsche?

Szwajcarska firma Rinspeed najbardziej znana jest z prezentowania futurystycznych prototypów, które nie mają szans na wejście do seryjnej produkcji.

Na szczęście Szwajcarzy od czasu do czasu wracają także na ziemię tworząc pojazdy, które każdy, o ile dysponuje odpowiednim stanem konta, może kupić.

To tych aut zalicza się na przykład rinspeed le mans 600. Pod tą nazwą kryje się najnowsze porsche 911 turbo. Zostało ono jednak stosownie "poprawione".

Przede wszystkim 3.6-litrowy bokser otrzymał dwie nowe turbosprężarki VTG, czyli ze zmienną geometrią. Ponadto od nowa zbudowano z carbonu układ dolotowy ze sportowymi filtrami powietrza, poprawiono intercoolery oraz zastosowano nowy, wyczynowy układ wydechowy.

Reklama

W efekcie powstał jeden z najszybszych samochodów z homologacją drogową! Rinspeed le mans 600 dysponuje mocą 600 KM (przy 6700 obr/min) i momentem 800 Nm (przy 4000 obr/min). Dzięki temu sprint do 100 km/h zajmuje tylko 3.3 s, a 200 km/h pojawia się na liczniku po 10.9 s od ruszenia! Prędkość maksymalna nie została elektronicznie ograniczona i wynosi... 343 km/h!

Oczywiście tak szybki samochód musi się odpowiednio prowadzić i odpowiednio hamować. Dlatego Rinspeed, przy współpracy Bilsteina, zmodyfikował zawieszenie, które nadal bazuje jednak na aktywnym zawieszeniu PASM (Porsche Active Suspension Management). Zastosowano również ulepszone hamulce. Wytracaniem prędkości zajmują się przednie tarcze o średnicy 380 mm i ośmiotłoczkowe zaciski. Tylne hamulce są niewiele mniej ekstremalne - tarcza ma 360 mm średnicy, a zacisk - 6 tłoczków. Tak potężne tarcze mogły się zmieścić tylko w pokaźnych kołach. Stąd Szwajcarzy zdecydowali się na zastosowanie 20-calowych felg o szerokości aż 12 cali! Trafiły na nie opony 325/25 (z tyłu) i 245/30 (z przodu).

Rinspeed od porsche różni się również nieco wyglądem. Z przodu zastosowano inny zderzak, z większymi wlotami powietrza do intercoolera oraz spojlerem zwiększającym siłę docisku przedniej osi. Poprawiono także chłodzenie hamulców, zastosowano nakładki na progi oraz inny tylny zderzak, którego zadaniem jest również odpowiednie ukierunkowanie przepływającej strugi powietrza.

Cena rinspeeda le mans 600 nie została jeszcze ujawniona. Jednak przy tym samochodzie każde inne porsche wydaje się gorsze...

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: le mans | Rinspeed | porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy