RX-8 do produkcji

Mazda zaprezentowała wczoraj na salonie samochodowym w Detroit produkcyjną wersję modelu RX-8. To wyposażone w silnik rotacyjny czteroosobowe coupe z agresywnym wlotem powietrza, pofalowaną linią nadwozia i stonowanym, efektownie zaprojektowanym tyłem. Duży rozstaw osi (2,7 metra) i krótkie zwisy z przodu i z tyłu auta dają efekt dużej stabilności, nie tylko wizualnej, ale również praktycznej - w czasie jazdy. Kompaktowe rozmiary rotacyjnego silnika pozwoliły na maksymalne obniżenie maski pojazdu, co w przypadku tradycyjnych jednostek nie jest w takim stopniu możliwe.

Ponad maską zarysowują się jedynie nadkola przednich kół. Wnętrze auta zaprojektowano w bardzo funkcjonalny sposób. Wszystkie przyrządy umieszczone zostały w ergonomicznej bliskości kierowcy. Podróżujący z przodu siedzą w wygodnych, kubełkowatych fotelach. Dźwignia zmiany biegów umieszczona została na aluminiowym tunelu, który biegnie przez całą długość kokpitu, a jej kształt został precyzyjnie dopasowany do dłoni. Pasażerowie tylnego siedzenia mają ułatwiony dostęp do wnętrza pojazdu dzięki parze tylnych drzwi. Mazda RX-8 nie posiada środkowego słupka, przez co drzwi muszą otwierać się do tyłu. Ze względów bezpieczeństwa nie można ich otworzyć, dopóki nie otwarte zostaną drzwi przednie.

Reklama

Siłą napędową coupe Mazdy jest nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. Zespół napędowy został umieszczony maksymalnie nisko i przesunięty do tyłu, rozkładając masę pojazdu w stosunku 50:50. Wpłynęło to korzystnie na prowadzenie auta, dodając stabilności i kontroli nawet przy dużych prędkościach.

Dowiedz się więcej na temat: silnik | Mazda | Auta

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje