Porsche ze skrzydłem

Słynne porsche GT3 RSR przeszło kuracje odmładzającą.

Ten najsilniejszy samochód wyścigowy na bazie "911", który w ubiegłym sezonie odniósł między innymi zwycięstwa klasowe w 24-godzinnych zmaganiach na torach Le Mans i Spa oraz zwycięstwo w klasyfikacji generalnej w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring, wystartuje w międzynarodowych wyścigach długodystansowych w klasie GT2.

Reklama

Znakiem rozpoznawczym nowego GT3 RSR jest mocno zmodyfikowany przód pojazdu,. Jednak najwięcej innowacji tkwi pod karoserią.

Obok dodatkowego spojlera z przodu (tak zwanego "flicks"), najbardziej widoczne jest przejęte z poprzedniego modelu imponujących rozmiarów tylne skrzydło.

W silniku typu bokser GT3 RSR o pojemności 3,8 litra wprowadzone zostały tylko niewielkie zmiany. Dysponuje on mocą 465 KM (342 kW) przy 8.000 obrotów na minutę i rozwija maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 7.250 obr./min. Ogranicznik prędkości obrotowej tego sześciocylindrowego silnika aktywuje się przy 9.400 obrotach wału korbowego.

W nowej przekładni GT3 RSR zastosowano wiele innowacyjnych rozwiązań ze sportowego prototypu RS Spyder. Skonstruowana przez inżynierów Porsche sekwencyjna przekładnia sześciobiegowa jest znacznie lżejsza niż skrzynia manualna montowana w poprzednim modelu i ma zdecydowanie mniejsze tarcie wewnętrzne. Zmniejszony kat wychylenia półosi zwiększył możliwość regulacji zawieszenia.

GT3 RSR, obok GT3 Cup i GT3 Cup S, jest trzecim samochodem wyścigowym na bazie Porsche 911, oferowanym przez Porsche Motorsport. Ten najszybszy i najmocniejszy samochód z Weissach przeznaczony do wyścigów długodystansowych, jeżeli nie liczyć RS Spyder, zostanie wyprodukowany w około 35 egzemplarzach i trafi od zaraz do prywatnych zespołów na całym świecie. Cena GT3 RSR wynosi 349.800 euro plus VAT obowiązujący

w danym kraju.

Dowiedz się więcej na temat: skrzydła | skrzydło | porsche | porsche GT3

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje