Porsche wraca do korzeni. Będzie 911 Targa! Zdjęcia!

Chociaż na salonie w Detroit dominują pojazdy amerykańskich marek, liczba premier przygotowanych przez europejskich wystawców robi wrażenie.

Jednym z najważniejszych pojazdów, które zadebiutowały na trwającej właśnie imprezie jest nowe Porsche 911 w wersji Targa!

Reklama

W stolicy amerykańskiej motoryzacji Niemcy zaprezentowali dwa modele z częściowo zdejmowanym dachem - 911 Targa 4 oraz - usportowiony - 911 Targa 4S.

Obie wersje w oczywisty sposób nawiązują do kultowych aut z lat sześćdziesiątych. Styliści dołożyli wszelkich starań, by nowy model kojarzył się ze słynnymi poprzednikami. Wyposażono go m.in. w charakterystyczne dla historycznych egzemplarzy metalowe wzmocnienie dachu i pełnowymiarową tylną szybę. W przeciwieństwie do aut z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, by cieszyć się przejażdżką pod gołym niebem, nie trzeba samemu demontować segmentów dachu. Ten, po naciśnięciu przycisku, składa się automatycznie (w zaledwie 19 sekund) do specjalnego przedziału umieszczonego pod tylną szybą.

911 w wersji Targa oferowane będzie wyłącznie z napędem na cztery koła. Podstawowa odmiana - Porsche 911 Targa 4 - napędzana jest sześciocylindrowym, benzynowym silnikiem typu Boxer o pojemności 3,4 l. Jednostka o mocy 350 KM - opcjonalnie - może być wyposażona w dwusprzęgłową, zautomatyzowaną skrzynię biegów Porsche PDK. Auto w tej wersji przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 280 km/h.

Mocniejsza odmiana - Porsche 911 Targa 4S - wyposażona jest w silnik o pojemności 3,8 l rozwijający moc maksymalną 400 KM. Dzięki niemu auto osiąga setkę w 4,2 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 295 km/h.

Porsche 911 w wersji Targa trafi do salonów w maju. Ceny auta na rodzimym niemieckim rynku zaczynają się od 109 338 euro. Za mocniejszy model S zapłacić trzeba będzie co najmniej 124 094 euro.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje