Porsche Boxster i Cayman w wersji GTS!

Porsche zaprezentowało Boxstera i Caymana w odmianie Gran Turismo Sport, czyli GTS. Czym samochody wyróżniają się na tle mniej ekstremalnych braci?

Oba auta mają zmodyfikowane pasy przedni i tylny. Standardem są m.in. biksenonowe reflektory z systemem dynamicznego oświetlenia i lakierowane na czarny połysk oznaczenia modelu.

Reklama

W obu przypadkach źródłem napędu jest sześciocylindrowy silnik typu boxer bazujący na 3,4-litrowej jednostce znanej z Boxstera i Caymana S. Dzięki drobnym modyfikacjom inżynierom Porsche udało się wycisnąć z motorów dodatkowe 15 KM. Oznacza to, że Boxster GTS osiąga moc 330 KM, a Cayman GTS - 340 KM. O 10 Nm - do odpowiednio 370 Nm (Boxster) i 380 Nm (Cayman) - zwiększył się też oferowany przez silniki moment obrotowy.

Nowe modele to pierwsze Porsche z centralnie umieszczonymi silnikami, których jednostki napędowe spełniają normę emisji spalin Euro6.

Boxster GTS z opcjonalną, dwusprzęgłową skrzynią PDK rozpędza się do 100 km/h w 4,7 s. Cayman jest o 0,1 s szybszy. Prędkość maksymalna obu modeli przekracza 280 km/h. Standardowym wyposażeniem aut są jest m.in. aktywne zawieszenie PASM i pakiet Chrono.

Historia nazwy "Gran Turismo Sport" sięga Porsche 904 Carrera GTS z 1963 roku - samochodu wyścigowego dopuszczonego do użytkowania na publicznych drogach. Jego potomkami były modele 924 GTS oraz 928 GTS. Oznaczenie GTS odrodziło się w roku 2007 wraz z Cayenne GTS. Później otrzymały je również samochody z serii 911 i Panamera.

Boxster i Cayman w wersjach GTS trafią do salonów z początkiem maja. Na niemieckim rynku za Boxstera GTS zapłacić trzeba będzie co najmniej 69 949 euro. Cayman GTS wyceniony został na 73 757 euro.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL