Porsche 911 GTS

Oferta firmy Porsche jest raczej skromna, przez co wielu kierowców nie może znaleźć wśród pojazdów tej marki auta, które odpowiadałoby ich potrzebom.

Wkrótce ma się to jednak zmienić, bowiem na salonie samochodowym w Paryżu firma zaprezentuje światu swoje najnowsze dziecko.

Nie ma się jednak co łudzić - zarząd Porsche nie postanowił wcale uderzyć w gusta masowego odbiorcy.

Inżynierowie Porsche ułatwili jednak wybór obrzydliwie bogatym szczęściarzom, którzy do tej pory nie mogli zdecydować się pomiędzy 911 w wersji carrera S a bezkompromisowym GT3... Rozwiązanie tego dylematu nazywa się 911 GTS.

Wizualnie samochód niewiele różni się od 911 carrera 4, ale najważniejsze zmiany kryją się pod karoserią. 3,8-litrowy silnik rozwija moc 408 KM (o 23 KM więcej niż standardowe S i 27 KM niej niż w przypadku GT3). W stosunku do carrery S bez zmian pozostał maksymalny moment obrotowy (420 Nm) ale dzięki zoptymalizowanej geometrii układu dolotowego dostępny jest on przy 4200 obr./min (o 200 obr./min szybciej niż w carrerze S).

Reklama

Napęd, za pośrednictwem ręcznej, sześciostopniowej skrzyni biegów trafia na koła tylne. Na zamówienie model GTS będzie dostępny z dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnią PDK o siedmiu przełożeniach.

Osiągi, do czego Porsche zdążyło nas już przyzwyczaić, są więcej niż dobre. Pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu zaledwie po czterech sekundach, prędkość maksymalna to aż 306 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej jeśli ufać danym technicznym - wynosi 10,2 l/100 km.

Auto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych: jako coupe i kabriolet. Samochód trafi do salonów na początku przyszłego roku.

Zostań fanem naszego profilu na Facebooku. Tam można wygrać wiele motoryzacyjnych gadżetów oraz już niebawem... samochód na weekend z pełnym bakiem! Wystarczy kliknąć w "lubię to" w poniższej ramce.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: porsche | Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy