Genewa 2015

Porsche 911 GT3 RS

Na salonie w Genewie Porsche zaprezentowało długo oczekiwany model 911 GT3 RS. Czym samochód wyróżnia się na tle standardowych 911-tek?

Większość paneli nadwozia wykonano z aluminium. By zmniejszyć masę do stworzenia poszycia dachu wykorzystano stopy magnezu - maska to kompozyt włókien węglowych i polimerów. Dzięki tym zabiegom - w stosunku do modelu 911 GT3 - konstruktorom udało się zaoszczędzić 10 kg. Oznacza to, że nowy model legitymuje się masą 1420 kg.

911 GT3 RS otrzymało też nową pokrywę silnika wyposażoną w dodatkowe kanały wentylacyjne i pokaźnych rozmiarów tylne skrzydło. We wnętrzu znajdziemy kilka dekoracyjnych wstawek z włókien węglowych i obrotomierz z białą tarczą. W oczy rzuca się też tapicerka boczków drzwi i foteli nawiązująca kolorem do nadwozia.

Reklama

Źródłem napędu jest nowy, sześciocylindrowy boxer o pojemności 4.0 l. Pozbawiony turbodoładowania silnik rozwija moc 500 KM. To wystarcza, by auto przyspieszało do 100 km/h w 3,3 s i - w 10,9 s od startu - osiągało prędkość 200 km/h.

Moc przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem siedmiostopniowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej przekładni PDK. Standardowym wyposażeniem jest aktywny dyferencjał wyposażony w blokadę.

Nowe Porsche 911 GT3 RS trafi do salonów niemieckiej marki za kilka miesięcy. Ceny na rodzimym, niemieckim, rynku startują z pułapu 181 690 euro.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy