Polska premiera STi

O "urodzie" tego samochodu mistrz kierownicy nie wypowiadał się. Nam się podoba - w "realu" wygląda zdecydowanie lepiej niż na obrazkach

Mieliśmy sposobność poznać ten samochód podczas prasowej premiery jaka odbyła się wczoraj na lotnisku w Bednarach koło Gniezna. To właśnie stamtąd pochodzą zdjęcia zamieszczone w galerii.

Nowa impreza STi ma 4,415 mm długości, 1,795 m szerokości i 1,475 mm wysokości. Napędza ją benzynowy 4 cylindry silnik DOHC w układzie bokser z turbosprężarką. Jego pojemność skokowa to 2,457 ccm, moc maksymalna 300 KM/6,000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy: 407 Nm / 4,000 obr/min. Prędkość maksymalna: 250 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 5,2 sekundy.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Stały napęd wszystkich kół Symmetrical AWD charakteryzuje się osiową symetrią skrzyni biegów, wału napędowego i mechanizmów różnicowych umieszczonych za silnikiem

16 17 STI wyposażony jest w system zmiennych faz rozrządu (Dual Active Valve Control System), większy i bardziej wydajny intercooler, poprzecznie zamocowany tłumik i układ wydechowy z dwoma tłumikami.

Reklama

Ciekawostką są trzy nowe tryby sterowania - SI-DRIVE (SUBARU Intelligent Drive). Tryb Inteligent przeznaczony jest do jazdy w mieście i w długiej podróży. Reakcje na ruchy pedału gazu są ograniczone, pozostaje do dyspozycji rezerwa mocy i momentu obrotowego. Wskaźnik biegów sygnalizuje optymalny pod kątem zużycia paliwa moment ich zmiany.

Tryb Sport to najbardziej wszechstronny tryb pracy. Zapewnia płynność w codziennym korzystaniu z pojazdu, a na autostradzie rezerwę mocy, gdy potrzebne jest szybkie przyśpieszenie.

I wreszcie tryb sport sharp czyli to co tygrysy lubią najbardziej. Stworzony, aby wykorzystać maksymalny potencjał 2,5-litrowego silnika z turbodoładowaniem. Właściwy dla sportowego charakteru jazdy, z błyskawiczną reakcją na zmianę położenia pedału gazu.

Ciąg dalszy na następnej stronie

Aby imprezie STi zapewnić zwrotność i stabilność zastosowano aktywny centralny mechanizm różnicowy DCCD (Driver's Control Centre Differential).

Tryb "auto" ustawiany jest domyślnie w momencie zapalania silnika, dobrze sprawuje się w większości warunków. Tryb manual umożliwia 6-stopniową regulację centralnego mechanizmu różnicowego. C.DIFF [+] zwiększa przenoszenie momentu na oś przednią w celu poprawienia stabilność. Tryb ten przeznaczony jest przede wszystkim do jazdy po śliskiej nawierzchni.

C.DIFF [-] zmniejsza zaś przenoszenie momentu na oś przednią dzi,eki czemu znacząco poprawia zwrotności. Ten tryb jest przydatny zwłaszcza na krętych drogach.

Kolejny system w nowej imprezie WRX STi to kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy (Multi-mode Vehicle Dynamics Control System). Do wyboru są trzy tryby - tryb normal (domyślnie), tryb traction (w tym trybie następuje ograniczenie działania systemu kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy oraz opóźnienie czasu udziału systemu VDCS w hamowaniu. Tryb wyłącza funkcję ograniczania momentu obrotowego) oraz . tryb off, przydatny przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni. W tym trybie działa jedynie ABS.

Nowe subaru impreza WRX STi kosztuje 49.900 euro. Jest już do kupienia w Polsce.

Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: WRX | impreza | Subaru Impreza | polska premiera
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy