Polska premiera nowego A3

Audi nie spoczywa na laurach. Wczoraj w Warszawie po raz pierwszy w Polsce koncern pokazał odświeżonego A3. Ceny zaczynają się od 74 530 zł.

Zmiany dotknęły zarówno trzydrzwiową A3, jak i pięciodrzwiowe A3 sportback.

Reklama

Nowa stylizacja, która obejmuje m.in. zmienione zderzaki, reflektory, błotniki oraz osłonę chłodnicy ma sprawić, że auta będą wyglądały bardziej dynamicznie. Podobnie, jak w nowym A4, wyposażeniem standardowym stały się diodowe światła dzienne. Zmieniono również klamki oraz lusterka, pojawiły się także nowe wzory felg.

Również z tyłu zastosowano nowy zderzak oraz zintegrowane światła. W efekcie audi A3 urosło o 2.5 cm (do 4.24 m). Natomiast nie zmieniła się długość odmiany sportback, która nadal wynosi 4.29 m.

Również wnętrze zyskało bardziej sportowy charakter. Np. cyfry na zegarach mają czarne tło i czerwone podświetlenie. We wnętrzu pojawiły się również wstawki, niestety z plastiku imitującego aluminium.

Jednak modyfikacje stylistyczne to nie wszystko. Audi nie byłoby sobą, gdyby nie zrobiło kroku naprzód pod względem technicznym.

Tak jak wcześniej, A3 będzie oferowane z jednym z ośmiu silników. Do wyboru jest pięć "benzyniaków" i trzy diesle. Aż sześć z nich to czterocylindrowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem.

Fani benzyny będą mieli do wyboru silniki: 1.6 (102 KM), 1.4 TFSI (125 KM), 1.8 TFSI (160 KM), 2.0 TFSI (200 KM) oraz 3.2V6 (250 KM, tylko quattro). Zwolennicy diesla mogą natomiast wybierać spośród jednostek 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 i 170 KM). W silniku dwulitrowym, niezależnie od wersji, zastosowano nowy układ common-rail, który ma obniżyć zużycie paliwa.

Nowości nie zabraknie również w zakresie skrzyń biegów. Niemal wszystkie jednostki standardowo będą współpracowały z manualnymi przekładniami sześciobiegowymi. Wyjątkiem są silniki 1.6 i 1.9 TDI dla których przewidziano skrzynie pięciobiegowe oraz 3.2V6, który będzie występował ze zautomatyzowaną, dwusprzęgłową, skrzynią S-tronic. Przekładnia ta w opcji będzie dostępna w pozostałych wersjach silnikowych. Skrzynia S-tronic może zmieniać biegi całkowicie automatycznie, lub może robić to kierowca, który ma dyspozycji zarówno lewarek, jak i łopatki przy kierownicy. Zmiana biegów odbywa się oczywiście sekwencyjnie.

S-tronic będzie występował zarówno w wersji sześcio- (2.0 TFSI i diesle), jak i siedmiobiegowej (1.6, 1.4 TFSI i 1.8 TFSI).

Klienci szukający napędu na cztery koła również poczują się ukontentowani. Quattro będzie oferowane nie tylko w wersji V6, ale również w opcji dla silników 1.8 TFSI, 2.0 TFSI i 2.0 TDI. Napęd jest realizowany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego, czyli systemu Haldex. W najnowszym wcieleniu układ ten ma jeszcze szybciej dokonywać dystrybucji momentu pomiędzy osiami.

Dla klientów ceniących bardziej czucie drogi od komfortu przygotowano dostępne w opcji, usportowione, obniżone o 1,5 cm zawieszenie.

Co więcej kierowca może zdecydować się na zawieszenie aktywne, które definitywnie rozwiązuje konflikt między komfortem i sportem. W amortyzatorach zastosowano płyn, którego gęstość zmienia się w ciągu milisekund na skutek podania napięcia. W efekcie kierowca ma do swojej dyspozycji przełącznik z napisem Normal i Sport, którym zmienia charakterystykę tłumienia. Układ ten będzie oferowany w opcji w samochodach z silnikami 2.0 TDI i benzynowymi o mocach od 160 KM w górę.

Na koniec zostawiliśmy kolejną nowość. Do audi S3 dołączy bowiem S3 sportback! Oba pojazdy będą napędzane tym samym silnikiem - benzynową jednostką 2.0 TFSI o mocy 265 KM i momencie 350 Nm (dostępnym w zakresie 2500-5000 obr/min). Dzięki niemu S3 będzie przyspieszało do 100 km/h w 5.7 s (S3 sportback - 5.8 s). Prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa według Audi ma wynosić tylko 8.5 l/100 km.

W S3 zastosowano napęd na cztery koła oraz manualną, sześciobiegową skrzynię biegów. Sportowe zawieszenie jest o 25 mm niższe od standardowego, a koła mają 18 cali.

Nowe S3 przeszło podobną kuracją odmładzającą jak A3. Od "zwykłej" wersji różniło będzie się specjalnymi kolorami oraz pakietem ospojlerowania.

Polskie ceny zaczynają się od 74 530 zł (A3 1,6) a kończa na 164 590 (A3 3,2 quattro).

Dowiedz się więcej na temat: układ | kierowca | paliwa | zawieszenie | Audi | polska premiera

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje