Pajero Evolution 2003

Od 1917 roku Mitsubishi Motors produkuje samochody słynące z jakości i nowatorskich rozwiązań technicznych. Od kilkunastu miesięcy firma spod znaku Trzech Diamentów przechodzi proces wielkich zmian strukturalnych czerpiąc jednocześnie ze swoich korzeni i bogatego doświadczenia. Powiew tych zmian był łatwo dostrzegalny w ekspozycji Mitsubishi Motors podczas tegorocznego salonu samochodowego w Paryżu.

Wierne tradycji Mitsubishi Motors prowadzi rozwój swoich pojazdów między innymi poprzez sporty motorowe, w których samochody tej firmy od lat święcą triumfy na trasach całego świata. Jednym z nich jest słynne Pajero (Montero w krajach hiszpańskojęzycznych, a Shogun na rynku brytyjskim) mające w swojej kolekcji już siedem zwycięstw w najtrudniejszym z rajdów - legendarnym maratonie znanym pod nazwą Dakar.

Reklama

W stolicy Francji miała miejsce światowa premiera Mitsubishi Pajero Evolution 2003 - najnowszej, sportowej wersji tego produkowanego od 1982 roku modelu, który dał początek gamie samochodów znanych dziś tak dobrze pod nazwą pojazdów wielofunkcyjnych (SUV).

Aktywność Mitsubishi Motors w sportach motorowych rozpoczęła się 40 lat temu i jak mówi Olivier Boulay, szef działu projektowania samochodów "stanowi stałe źródło inspiracji i jest rzeczywistym nośnikiem postępu. Zwycięstwa w Dakarze ukształtowały również unikalny wizerunek Pajero z korzyścią dla tej marki. Nowy samochód stanowił wielkie wyzwanie dla naszych projektantów tworzących najpierw studyjny projekt Pajero Evolution, które później zmaterializowało się jako samochód sportowyt.

Mitsubishi Pajero Evolution jest pierwszym samochodem sportowym zbudowanym na bazie modelu studyjnego, który po raz pierwszy został zaprezentowany przed rokiem podczas salonu we Frankfurcie nad Menem. Kolejna odsłona w wersji Pajero Evo 2+2 odbyła się w marcu tego roku w Genewie, a Paryż obejrzał już ostateczny kształt samochodu, który w barwach fabrycznego teamu Trzech Diamentów zadebiutuje podczas pustynnego Rajdu Zjednoczonych Emiratów Arabskich, w dniach 29 października - 2 listopada tego roku. Będzie to próba generalna przed najważniejszym startem w Rajdzie Dakar 2003.

Nadwozie sportowego Pajero Evolution o długości 4223 mm i szerokości 1994 mm oparte jest na konstrukcji rurowej ramy pokrytej materiałem kompozytowym. Jako źródło napędu przenoszonego na cztery koła służy sześciocylindrowy silnik DOHC 24 V MIVEC o pojemności 3,5 litra. Skrzynia biegów to po raz pierwszy zastosowana w sportowym Pajero sześciobiegowa przekładnia sekwencyjna. Całość oparta jest na niezależnym zawieszeniu z podwójnymi wahaczami.

Samochód o rozstawie osi wynoszącym 2725 mm ma znakomite właściwości trakcyjne uzyskane między innymi dzięki obniżeniu środka ciężkości. Efekt ten to również wynik obniżenia o 10 cm i przesunięcia ku tyłowi o 30 cm położenia silnika. Stosowany już wcześniej system pompowania i regulacji ciśnienia powietrza w oponach z wnętrza samochodu funkcjonuje obecnie podczas jazdy w każdych warunkach terenowych.

(Tutaj zdjęcie pajero 2003 zrobione przez naszego foto-reportera w Paryżu)

Dowiedz się więcej na temat: samochody | mitsubishi motors | mitsubishi

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje