Oto up! - nowy najmniejszy volkswagen!

Na salonie we Frankfurcie Volkswagen zaprezentuje zupełnie nowe, miejskie auto - model o nazwie up!

Samochód ten, przy długości nadwozia 3,54 m i szerokości 1,64 m będzie pozycjonowany poniżej polo, a na rynku przyjdzie mu rywalizować głównie z fiatem 500.

Konkurent fiata 500 czy toyoty aygo?

Reklama

Nowy volkswagen, podobnie jak 500-tka, jest samochodem 4-osobowym. Rozstaw osi nowego modelu to 2,42 m, co oznacza przyzwoitą ilość miejsca we wnętrzu i bardzo krótkie zwisy nadwozia. Mimo tego, udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 251 litrów, co jak na tę klasę pojazdu, jest wynikiem więcej niż dobrym. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 951 litrów.

Cenowo maluch Volkswagena będzie prawdopodobnie rywalizował z trojaczkami z Kolina, czyli toyotą aygo, peugeotem 107 i citroenem C1. Jeśli tak się stanie, up! będzie bestsellerem, gdyż ceny trojaczków zaczynają się od niewiele ponad 30 tys. zł. Może się jednak również okazać, że up! będzie konkurentem raczej fiata 500, który kosztuje około 10 tysięcy więcej.

Nowa generacja silników

Up! to całkowicie nowa, opracowana od podstawa konstrukcja, w której zadebiutują nowe, trzycylindrowe silniki benzynowe. W zasadzie będzie to ta sama jednostka o pojemności jednego litra, ale oferowana w dwóch wariantach mocy - 60 i 75 KM. Oba cechować mają się niskim zużyciem paliwa - odpowiednio 4,2 i 4,3 l/100 km. W późniejszym okresie pojawi się 68-konny silnik zasilany gazem (zużycie 3,2 kg/100 km), a w 2013 roku zadebiutuje wersja elektryczna. Up! nie będzie natomiast oferowany z silnikami Diesla.

Bogate wyposażenie

Volkswagen up!, mimo miejskiego przeznaczenia, będzie samochodem bogato wyposażonym. Uwagę zwraca system automatycznego hamowania: przy prędkości poniżej 30 km/h laser śledzi przestrzeń przed pojazdem i w razie zagrożenia kolizją uruchamia hamulce. W zależności od prędkości albo minimalizowane są skutki zderzenia, albo w ogóle udaje się go uniknąć.

We wnętrzu znajdziemy natomiast system maps + more - Personal Infotainment Device (PID). Jest to zintegrowany system służący do sterowania nawigacją, telefonem i radiem przy pomocy dotykowego ekranu (PID) umieszczonego nad konsolą środkową. Ten sam ekran służy również do wyświetlania informacji z czujników parkowania.

Volkswagen up! trafi do europejskich salonów w grudniu. W Polsce pojawi się na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen up! | Alex Minsky | W.E. | najmniejszy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje