Oto nowy opel zafira tourer!

W marcu na salonie w Genewie Opel zaprezentował prototyp zafiry nowej generacji. Teraz firma ujawniła pierwsze zdjęcia i film przedstawiający produkcyjną wersję pojazdu, który otrzymał nazwę zafira tourer.

Okazuje się, że oba auta są niemal identyczne. Stylistycznie samochód nawiązuje do insigni, co - biorąc pod uwagę sprzedaż tego modelu - nie jest złym pomysłem. W porównaniu do obecnej wersji, zafira tourer urosła: rozstaw osi to 176 cm (wzrost o niemal 6 cm), powiększony został również rozstaw kół (o 9,6 cm z przodu i 7,8 cm z tyłu).

Niezłe wyposażenie

Sam ładny wygląd to w trudnym segmencie średnich MPV za mało, by odnieść sukces. Niemniej ważne jest wyposażenie. W tym zakresie zafira tourer ma się czym pochwalić. Lista obejmuje, w zależności od wersji, m.in. pneumatyczne zawieszenie, adaptacyjny tempomat, inteligentne światła, system obserwacji martwego kąta, kamerę cofania oraz system Opel Eye.

Reklama

Składa się on z kamery obserwującej przestrzeń przed samochodem i komputera, który m.in. obserwuje pasy na jezdni, wskazuje kierowcy dystans od poprzedzającego pojazdu i potrafi ostrzec o zagrożeniu kolizją.

O funkcjonalność wnętrza dba system Flex7, który umożliwia m.in. składanie siedzeń w trzecim rzędzie w podłogę bagażnika, indywidualne składanie foteli w drugim rzędzie, a także przesuwanie ich w zakresie 21 cm. Ponadto opcjonalny system Lounge Seating umożliwia przekształcenie środkowego fotela w drugim rzędzie w podłokietnik oraz przesunięcie obu skrajnych foteli o 5 cm do środka. System jednocześnie wydłuża zakres przesuwania wzdłużnego do 28 cm.

W ofercie również LPG

Pojemność bagażnika zafiry tourer robi wrażenie, bowiem w konfiguracji pięciomiejscowej wynosi 710 litrów (o 60 litrów więcej niż obecnie). Złożenie foteli drugiego rzędu owocuje wzrostem pojemności przestrzeni bagażowej do 1860 litrów.

Od debiutu w salonach nowa zafira będzie oferowana z dwoma silnikami benzynowymi i trzema dieslami. Wersja podstawowa będzie napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1.4 i mocy 120 KM, dostępna będzie też wersja mocniejsza, 140-konna.

Natomiast silnik wysokoprężny będzie miał pojemność 2.0 i będzie dostępny w wersjach 110, 130 i 165 KM. Wszystkie jednostki współpracują z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów lub w opcji - z automatem.

Nieco później oferta silnikowa zostanie poszerzona o silniki zasilane LPG i CNG (gazem ziemnym). Pojawi się również oszczędna wersja ecoflex oraz sportowa OPC.

Premiera nowego opla zafira tourer odbędzie się we wrześniu na salonie we Frankfurcie. Wkrótce potem pierwsze samochody trafią do salonów.

Co ciekawe, debiut nowego modelu nie oznacza zakończenia produkcji obecnej generacji zafiry. Obie wersje będą produkowane równolegle w niemieckiej fabryce Opla w Bochum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Zafira | Opel Zafira
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy