Oto nowe BMW X5. Większe i bardziej oszczędne

BMW opublikowało właśnie pierwsze zdjęcia nowego X5. Oficjalna premiera kolejnej generacji auta odbędzie się na wrześniowym salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Zgodnie z obowiązującym trendem nowy model jest większy, szerszy i wyższy od poprzednika. Długość karoserii wynosi teraz 4,86 m czyli o nieco ponad 3 cm więcej. Szerokość nadwozia to 1,93 m, linia dachu poprowadzona została 1,76 m nad ziemią.

Reklama

Bez zmian pozostał za to - wynoszący 2,93 m - rozstaw osi. Nowy model - oznaczony symbolem F15 - powstał bowiem w oparciu o płytę podłogową modelu obecnej generacji. Tak, jak dotychczas, samochód zamówić będzie można w wersji pięcio- lub siedmioosobowej. W przypadku tej pierwszej pojemność bagażnika wynosić ma rekordowe 650 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy kierowca ma mieć do dyspozycji aż 1 870 l.

W momencie debiutu rynkowego auto oferowane będzie z jedną z trzech jednostek napędowych. Najsłabsza odmiana - xDrive30d - napędzana jest trzylitrowym turbodieslem o mocy 258 KM i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm. Auto z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnych informacji - wynosi 6,2 l/100 km.

Klienci będą się też mogli zdecydować na wzmocniony wariant trzylitrowego diesla (M Performance) oznaczony symbolem M50d. Model o tej nazwie - m.in. dzięki zastosowaniu aż trzech turbosprężarek - dysponować ma mocą 381 KM i maksymalnym momentem obrotowym 740 Nm. To wystarczy, by wskazówka prędkościomierza potrafiła wspiąć się do 250 km/h. Sprint do "setki" zajmować ma jedynie 5,3 s. Auto w takiej konfiguracji - zdaniem BMW - zużywać ma średnio 6,7 l oleju napędowego na 100 km.

Topowa odmiana - BMW X5 xDrive50i- napędzana jest benzynowym silnikiem V8 o pojemności 4,4 l. Wyposażona w dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa i system Valvetronic jednostka dysponuje mocą 450 KM i rozwija maksymalny moment obrotowy 650 Nm. Dzięki temu auto przyspiesza do 100 km/h w równe 5 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. To o 0,5 s szybciej niż w przypadku aktualnie produkowanego modelu.

W grudniu do oferty modelowej dołączą również słabsze wersje: XDrive40d oraz xDrive35i. Paleta jednostek napędowych wzbogaci się też o odmiany xDrive25d i sDrive25d.

Niezależnie od wersji silnikowej, standardowym wyposażeniem nowego X5, będzie automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów i system start&stop.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje