Oto nowe BMW 3 touring. Premiera we wrześniu

W październiku ubiegłego roku BMW zaprezentowało nową generację popularnej "trójki" - typoszereg F30. Wkrótce, do gamy modelowej modelu dołączy wersja touring, czyli kombi.

Podobnie jak sedan, również touring nawiązuje wyglądem do swoich większych braci - "piątki" F10 i "siódemki" F01. Bliskie pokrewieństwo z innymi produktami BMW zdradza m.in. pas przedni, przetłoczenia drzwi czy kształt tylnych reflektorów.

By nie zmniejszać komfortu podróżowania pasażerów tylnej kanapy i zagwarantować dużą przestrzeń bagażową, konstruktorzy BMW zdecydowali się wydłużyć rozstaw osi. W wersji touring mierzy on dokładnie 2860 mm, czyli o 50 mm więcej niż w sedanie. Nadwozie touringa ma długość 4,72 m - jest więc o 9,7 cm dłuższe niż w limuzynie.

Reklama

Dzięki takim zabiegom nowa "trójka" touring może się pochwalić największym bagażnikiem w swojej klasie. Kufer pomieści pakunki o objętości do 495 l - to o 10 l więcej niż w mercedesie klasy C w wersji kombi. Po złożeniu oparć tylnej kanapy pojemność bagażnika wzrasta do 1500 l. Podobnie jak np. renault lagunie czy citroenie C5 pierwszej generacji, dostęp do bagażnika możliwy jest również po otwarciu samej tylnej szyby, która podnosi się niezależnie od klapy.

Początkowo samochód oferowany będzie z jedną z trzech jednostek napędowych. Do wyboru będą dwie jednostki wysokoprężne i jeden - doładowany - silnik benzynowy.

Silnik o zapłonie iskrowym ma cztery cylindry i pojemność dwóch litrów. Dzięki podwójnemu doładowaniu jednostka rozwija moc 240 KM i generuje moment obrotowy 350 Nm. Auto z tym motorem nosi oznaczenie 328i i może się pochwalić znakomitymi osiągami. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 6 sekund, prędkość maksymalna to - ograniczone elektronicznie - 250 km/h.

Mniejszy silnik wysokoprężny - podobnie jak jednostka benzynowa - ma cztery cylindry i dwa litry pojemności. Motor dysponuje mocą 184 KM i momentem obrotowym 380 Nm. BMW 320 touring - bo takie właśnie oznaczenie nosi w nomenklaturze BMW ten model - przyspiesza do 100 km/h w 7,7 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 230 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnych danych - to zaledwie 4,4 l/100 km.

Ofertę silnikową zamyka sześciocylindrowy Diesel o pojemności trzech litrów i mocy 258 KM. Dzięki 560 Nm auto z tym silnikiem (oznaczenie 330d touring) osiąga setkę w 5,6 s i rozwija prędkość 250 km/h. Średnie zużycie paliwa oscylować ma w okolicach 5,1 l/100 km.

Oficjalna premiera nowej "trójki" z nadwoziem kombi przewidziana została na wrzesień. Wtedy również poznamy ceny auta.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama