Oto nowe audi A1!

Po miesiącach przecieków i prezentowania rozmazanych kawałków karoserii Audi uchyliło w końcu rąbka tajemnicy. Wiadomo już, jak wyglądać będzie nowy model A1.

Panowie z Ingolstadt wypowiedzieli się również na temat rozwiązań technicznych.

Reklama

Najmniejsze audi mierzy 3,95 m, czyli całkiem sporo jak na swój segment. Szerokość nadwozia to 1,74 m, a wysokość - 1,42 m. Auto powstało w oparciu o tę samą płytę podłogową, co najnowsze polo i seat ibiza. Rozstaw osi to 2,47 m. Bagażnik ma pojemność 267 litrów, czyli o 7 litrów większą, niż w pierwszej generacji skody fabii. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy do dyspozycji mamy 920 litrów.

Początkowo w ofercie dostępne będą cztery jednostki napędowe, dwie benzynowe i dwie wysokoprężne.

Podstawowym silnikiem będzie doładowany 1,2 TFSI o mocy 86 KM i momencie obrotowym 160 Nm. Motor sprzęgany będzie z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów. Prędkość maksymalna to 179 km/h, samochód zużywać ma średnio 5,1 l paliwa na 100 km. Dla kierowców o większych wymaganiach przewidziano 1,4-litrowe TFSI o mocy 122 KM znane m.in. z golfa czy octavii. 200 Nm momentu obrotowego powinno zapewnić odpowiednią elastyczność. W połączeniu z ręczną skrzynią biegów auto przyspiesza do "setki" w czasie 9,2 s.

W ofercie będzie również siedmiostopniowa, zautomatyzowana, dwusprzegłowa przekładnia S-tronic (w takim zestawieniu samochód rozpędza się do 100 km/h w 9,1 s.). A1 z ręczną skrzynią zużywać ma średnio 5,1 benzyny na 100 km, w przypadku przekładni S-tronic konsumpcja wzrasta o ok. 0,3 l.

Dla miłośników diesli przygotowano jednostkę 1,6 TDI w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 90 KM i 230 Nm momentu obrotowego. Małe audi z tym silnikiem, w wersji z ręczną skrzynią biegów rozpędza się do 100 km/h w 12,2 s, prędkość maksymalna - podobnie jak w przypadku 1,2 TFSI - to 179 km/h. W tej wersji A1 zużywać ma śladowe wręcz ilości paliwa. Zdaniem inżynierów z Audi, na przejechanie stu kilometrów, wystarczy mu średnio 3,8 l oleju napędowego.

Mocniejsza, znana chociażby z polo czy octavii, wersja rozwija 105 KM mocy i 250 Nm momentu obrotowego. Takie audi A1 przyspiesza do 100 km/h w 10,8 s. i rozpędza się do prędkości maksymalnej 187 km/h. Samochód zużywać ma średnio 3,9 l oleju napędowego na 100 km.

Nowe audi wyposażone będzie w system DS (elektroniczną blokadę dyferencjału), który do minimum zredukować ma zjawisko podsterowności i zapewnić dobrą trakcję podczas przyspieszania.

Audi A1 dostępne będzie w dwóch poziomach wyposażenia: attraction i ambition, różniących się m.in. rozmiarami felg (attraction ma 15-calowe felgi aluminiowe, ambition - 16-calowe). Jeśli to komuś nie wystarcza, jako opcję wybierać będzie można spośród 7 wzorów obręczy w rozmiarze nawet 17 cali. Do wersji ambition będzie można również zamówić usportowione zawieszenie, pakiet stylistyczny S oraz sportowe fotele i kierownicę.

Na liście wyposażenia dodatkowego znalazł się również rozbudowany system audio sygnowany logiem Bose (465 Watt) i nawigacja satelitarna. Klienci będą też mogli doposażyć swoje A1 w system obsługi multimediów MMI i panoramiczny dach.

Oficjalna premiera nowego samochodu audi A1 odbędzie się już za kilka tygodni, na salonie samochodowym w Genewie. Wkrótce potem pierwsze auta trafią do salonów.

Dowiedz się więcej na temat: Audi | Audi A1

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje