Oto najnowsze wcielenie volkswagena garbusa! (film)

Volkswagen zaprezentował pierwsze zdjęcia beetle'a nowej generacji. Samochód trafi do salonów jesienią.

Beetle, zwany u nas garbusem to jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy samochód w historii Volkswagena. Wstępne założenia dla tego modelu zostały opracowane przez Ferdinanda Porsche jeszcze przed II wojną światową. Porsche zainteresował projektem Adolfa Hitlera, który wydał zielone światło dla produkcji samochodu, który miał zmotoryzować Niemcy. Pierwszy jeszcze prototypowy egzemplarz garbusa powstał w 1938 roku.

Oczywiście, plany szybko uległy zmianie. Wojna spowodowała, że z fabryk zaczęły wyjeżdżać kubel- i schimmwageny, czyli garbusy, ale w wersjach przeznaczonych dla wojska. Produkcja wersji osobowej ruszyła pełną parą dopiero po wojnie. Auto okazało się tak olbrzymim sukcesem, że w produkcji przetrwało do... 2003 roku! Z taśm montażowych na całym świecie wyjechało ponad 22 mln pojazdów.

W 1998 roku Volkswagen zaprezentował new beetle'a. Wysoka cena opartego na płycie podłogowej golfa IV pojazdu sprawiła, że nie miał on szans na powtórzenie sukcesu oryginalnego garbusa. Mimo, że był raczej samochodową ciekawostką, new beetle produkowany był aż do 2010 roku.

Reklama

Teraz na rynek wkracza beetle trzeciej generacji, samochód który charakterem i ceną nawiązuje raczej do new beetle'a niż do oryginału. Założenie było proste - nowoczesna technologia, wysoki poziom bezpieczeństwa, ekonomiczne silniki oraz stylizacja nie pozostawiająca wątpliwości o jaki pojazd chodzi.

Samochód ma 428 cm długości, 181 cm szerokości i 149 cm wysokości, przy rozstawie osi 254 cm. To oznacza, że jest dłuży (o 15 cm), szerszy (o 8 cm) i niższy (o 1 cm) od poprzednika. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 310 litrów i jest o 209 litrów większa niż poprzednio. Wnętrze pomieści 4 osoby, a pojemność bagażnika można zwiększyć składając dzieloną kanapę.

W Europie beetle będzie napędzany wyłącznie silnikami doładowanymi. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech jednostek benzynowych TSI o mocach 105 KM, 160 i 200 KM oraz dwóch diesli TDI o mocach 105 i 140 KM. W opcji znajdzie się dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Najmocniejsze wersje benzynowe (160 i 200 KM) będą miały montowaną elektroniczną blokadę dyferencjału XDS.

Nowy beetle trafi do europejskich salonów w październiku. Miesiąc wcześniej auto pojawi się w u dilerów w USA. Ceny nie są jeszcze znany. Oceń swoje auto. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Garbus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy