Oto druga generacja Nissana X-Trail

Na salonie we Frankfurcie Nissan zaprezentował nową generację modelu X-Trail.

Samochód, który zbudowano na wspólnej płycie podłogowej Nissana i Renault zwanej Common Module Family (CMF), ma być pojazdem globalnym - zakłada się sprzedaż na 190 rynkach całego świata, w tym w USA, gdzie X-Trail będzie nazywał się Rogue.

Reklama

Nissan to potentat w budowaniu SUV-ów i crossoverów. Qashqai bije rekordy sprzedaży, w ofercie znajdują się również Juke i Murano. Teraz dołącza do nich nowa generacja X-Traila. Jaki jest ten samochód?

Stylizacyjnie doszło do rewolucji. X-Trail nie jest już pojazdem narysowanym przy pomocy linijki i ekierki, nie brak krągłości. Ale nadwozie to nie wszystko. Samochód będzie posiadał napęd na cztery koła ALL MODE 4x4i, który może pracować w jednym z trzech trybów (napęd 2WD, Auto i Lock). Sterowanie napędem odbywa się za pomocą pokrętła na desce rozdzielczej.

Auto będzie mogło być wyposażone w większość nowoczesnych systemów elektronicznych, które w ostatnich latach pojawiły się w samochodach. Na uwagę zasługuje m.in. system NissanConnect, który integruje nawigację z podłączeniem do usług Google, systemy informacyjne i rozrywkowe. Umożliwi on bezprzewodowe połączenie smartfona, a także dostęp do muzyki czy internetu. Centrum sterowanie systemem stanowi 7-calowy ekran dotykowy.

Póki co, nie wiadomo jeszcze nic o silnikach, które znajdą zastosowanie w nowym Nissanie X-Trail. Te informacje poznamy bliżej rynkowej premiery.

Nowy X-Trail będzie produkowany w dziewięciu fabrykach na całym świecie, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów na początku przyszłego roku.

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje