Oto całkowicie nowe Mini III generacji!

Na rozpoczynającym się już w piątek salonie motoryzacyjnym w Los Angeles BMW zaprezentuje po raz pierwszy całkowicie nowe Mini. Czym nowe auto wyróżnia się na tle poprzedników?

Na pierwszy rzut oka nowy model niewiele różni się od obecnego - samochód musi przecież nawiązywać do legendarnego pierwowzoru. Pierwsze wrażenie jest jednak całkowicie błędne - auto zaprojektowano bowiem od podstaw a z poprzednią generacją łączy je wyłącznie nazwa.

Nadwozie jest teraz o 98 mm dłuższe, 44 mm szersze i 7 mm wyższe. O 28 mm - do 2495 mm - wydłużono rozstaw osi, by poprawić trakcję, poszerzono też rozstaw kół.

W stylizacji również zaszły daleko idące zmiany. Charakterystycznym elementem nowego designu są przednie reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej. Na życzenie klienta przednie lampy mogą być wykonane w całości w technologii LED. Zadano też o szczegóły będące ukłonem w stronę historycznych modeli, jak chociażby sześciokątna osłona chłodnicy.

Reklama

We wnętrzu nie znajdziemy już umieszczonych centralnie zegarów. Obrotomierz i prędkościomierz zamontowano wprost przed oczami kierowcy, na szczycie konsoli środkowej - w okrągłej - nawiązującej do poprzedników - obudowie umieszczono ciekłokrystaliczny, kolorowy wyświetlacz. Nabywcom przypadnie do gustu gruntownie przeprojektowana przestrzeń bagażowa. Bgażnik powiększono aż o 51 l i może on teraz pomieścić pakunki o objętości do 211 l.

Przy okazji opracowywania nowego modelu nie próżnowali inżynierowie odpowiedzialni za jednostki napędowe. Wraz z debiutem auta pojawi się nowa rodzina turbodoładowanych silników wykorzystujących technologię TwinPower Turbo.

Aż dwa z trzech motorów mają pojemność niespełna 1,5 l i zaledwie trzy cylindry. Pierwszym jest benzynowy motor rozwijający 136 KM i dysponujący maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm. Wyposażony w tę jednostkę Mini (auto w tej wersji nosić będzie nazwę Mini Cooper) przyspiesza do 100 km/h w 7,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

Kolejną konstrukcją o zaledwie trzech cylindrach jest silnik Diesla. Jednostka D3 ma pojemność jedynie 1496 cm3 i rozwija moc 116 KM. Zasilany wtryskiem bezpośrednim o ciśnieniu do 2 tys. bar motor dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 270 Nm. Mini z tym silnikiem przyspiesza do 100 km/h w 9,2 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 205 km/h. Średnie zużycie paliwa - przynajmniej wg oficjalnego stanowiska BMW - to 3,5 l/100 km.

Najmocniejszą jednostką w gamie silników nowego Mini jest benzynowy 2,0 l. Motor, który napędzać ma samochody w wersji Cooper S, rozwija 192 KM i 280 Nm. Samochód w takiej konfiguracji osiąga setkę w 6,8 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 235 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Mini
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy