Oto BMW 1 M coupe!

Mamy świetne wiadomości dla fanów BMW. W ofercie bawarskiej firmy pojawiło się właśnie nowe auto.

Tym razem nie jest to jednak żaden dyskusyjnej urody SUV - za przygotowanie samochodu odpowiedzialni byli specjaliści z działu Motorsport... Znaczek M pojawił się właśnie na coupe serii 1!

Pierwsza "jedynka" pojawiła się na rynku w 2004 roku. Na wersję z nadwoziem coupe trzeba było poczekać jeszcze trzy lata. W historii modelu żadne auto nie otrzymało jednak nigdy literki M. Nowy pojazd z racji niewielkich wymiarów i niemal idealnego rozłożenia masy nawiązywać ma do najlepszych tradycji bawarskiego "motorsportu".

W porównaniu do 135 coupe samochód jest o 5 mm dłuższy, 53 mm szerszy i 13 mm wyższy. Masa pojazdu gotowego do drogi to 1495 kg.

Reklama

Pod maską znalazł się rzędowy silnik o sześciu cylindrach. Wspomagana podwójnym doładowaniem jednostka generuje moc 335 KM i dysponuje momentem obrotowym aż 450 Nm. Dzięki elektronicznie sterowanej funkcji overboost, chwilowo wartość momentu obrotowego może być wyższa o kolejnych 50 Nm.

BMW 1 M coupe przyspiesza do 100 km/h w 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Sprint na 1/4 mili zajmuje 13,2 sekundy. Spaliny odprowadzane są przez system wydechowy z czterema końcówkami, za dźwięk odpowiedzialna byłą specjalna komórka akustyków.

Wcześniejsze pojazdy serii M przyzwyczaiły nas do niezwykłej precyzji prowadzenia. W tym przypadku ma być podobnie - specjaliści z BMW zarzekają się, że podwozie jest "szybsze niż silnik".

Układ zawieszenia opierający się na aluminiowych wahaczach zaadaptowano z modelu M3. By zapewnić lepszą sztywność elementy tylnego zawieszenia przymocowane zostały do ramy pomocniczej. By dobrać idealne nastawy układu samochód spędził wiele czasu na słynnej Nordschleife toru Nurburgring. W aucie zastosowano 19-calowe felgi GTS M3. Przednie opony mają rozmiar 245/35/19 tylne aż 265/35/19. Samochód wyposażono w adaptacyjną blokadę mechanizmu różnicowego, która optymalizuje przyczepność kół tylnych na różnych nawierzchniach.

Auto dostępne będzie w jednym z trzech kolorów nadwozia. Do wyboru będą perłowy biały, czarny oraz pomarańczowy metalic.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik | auto | coupe | BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy