Oto audi A5 sportback!

Audi zaprezentowało dzisiaj oficjalnie swój najnowszy model - A5 sportback!

Samochód ten zalicza się do segmentu tzw. czterodrzwiowych coupe, którego powstanie zainicjował Mercedes modelem CLS. Szybko okazało się, że luksusowe samochody o sportowej stylizacji to nisza na rynku.

Audi A5 sportback nie jest jednak pełnoprawnym członkiem tego segmentu, bowiem ma... pięcioro drzwi. Pamiętajmy jednak, że wszystko jest kwestią umowy, jeszcze kilka lat temu nadwozie coupe wykluczało inną liczbę drzwi niż dwoje.

Wysokość nadwozia audi A5 sportback wynosi tylko 1,39 m, za to długość to 4,71 m, a szerokość - 1,85 m. Rozstaw osi to 2,81 m.

Ciekawie narysowane nadwozie nie oznacza małej praktyczności. Owszem, ze względu na niską linię dachu nieco większej sprawności będzie wymagała wejście do pojazdu, ale za to pojemność bagażnika wynosi 480 litrów. Tylne siedzenia mogą zostać złożone, dzięki czemu pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 980 litrów.

Reklama

Audi A5 sportback będzie dostępne z jednym z trzech silników benzynowych lub trzech - wysokoprężnych.

Bazowa jednostka benzynowa to 2.0 TFSI o mocy 180 KM (dopiero od 2010 roku dostępny będzie silnik 1.8 TFSI o mocy 160 KM). Wyżej w gamie stoi jednostka 2.0 TFSI o mocy 211 KM, która zapewnia prędkość maksymalną 241 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,4 l/100 km. Natomiast najmocniejsza jednostka benzynowa to silnik V6 o mocy 265 KM, który zużywa średnio 9,3 l paliwa na 100 km. Prędkość maksymalna tej wersji została ograniczona do 250 km/h.

Również zwolennicy diesli mają w czym wybierać. Podstawowa jednostka 2.0 TDI generuje 170 KM, zużywając średnio 5,2 l oleju napędowego na 100 km. Samochód ten standardowo wyposażony jest w system start & stop. Ponadto dostępne będą silniki 2.7 TDI o mocy 190 KM (prędkość maksymalna 235 km/h, średnie zużycie paliwa 6 l/100 km) i 3.0 TDI o mocy 240 KM (prędkość maksymalna 247 km/h, średnie zużycie paliwa 6,6 l/100 km).

Najtańszą przepustką do świata A5 sportback jest model ze 180-konnym silnikiem 2.0 TFSI i 6-biegową, manualną skrzynią biegów, za który w Niemczech trzeba zapłacić 33 650 euro. Najtańszy diesel (2.0 TDI) kosztuje 36 050 euro. Natomiast najwyżej w cennikach znajduje się 3.0 TDI quattro z siedmiobiegową skrzynią S-tronie, za które trzeba zapłacić niemal 48 tysięcy euro.

Oto, jak powstał projekt Audi A5 sportback

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: jednostka | prędkość | paliwa | Alex Minsky | Audi | Audi A5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama